یونیسف: صدها کودک در جنگ سودان کشته شده‌اند

  • انتشار: ۹ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 140787

صندوق حمایت از کودکان ملل متحد می‌گوید، در نتیجه درگیری‌ها در سودان صدها کودک کشته شده اند و هزاران تن دیگر نیز زخمی شده اند. بیش از ۱۳میلیون نیز به کمک‌های بشری وابسته اند.

به نقل از رسانه‌های خارجی، بر اساس معلومات صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) از اواسط ماه اپریل در نتیجه خشونت‌ها در سودان صدها کودک کشته شده اند. جیمز الدر، سخنگوی یونیسف روز سه شنبه در ژنیو گفته است که علاوه بر این هزاران کودک در درگیری‌ها میان ارتش و شبه نظامیان زخمی شده اند.

الدر تاکید کرده است که میزان مجموعی خشونت علیه کودکان در سودان مشخص نیست. حدود ۱۳/۶ میلیون دختر و پسر در این کشور واقع در افریقا به مواد غذایی، صحی و کمک‌های بشری وابسته اند. برای تامین مالی عملیات امدادی در سودان یونیسف ۸۳۸ میلیون دالر نیاز دارد.

فلیپو گراندی، کمیسیار ارشد سازمان ملل در امور پناهجویان از کشورهای همسایه سودان خواسته است که مزرها را باز نگه دارند. گراندی در پایان یک دیدار در مصر گفته است مردمی که از سودان فرار می‌کنند به کمک نیاز دارند.

از زمان آغاز خشونت‌ها در بیش از شش هفته پیش، حدود ۳۴۵ هزار نفر از سودان فرار کرده اند، حدود نیمی از آنها به مصر رفته اند.

دلیل خشونت‌ها در این کشور واقع در شاخ افریقا اختلاف بر سر قدرت میان عبدالفتاح البرهان حاکم نظامی این کشور و معاون‌اش، محمد حمدان داگلو رهبر شبه نظامیان موسوم به «نیروهای پشتیبانی سریع» است.

در حال حاضر آتش‌بس میان آنها بر قرار است. بر اساس گزارش‌ها روز دوشنبه آتش‌بس میان طرفین درگیر برای پنج روز دیگر نیز تمدید شده است. تلاش‌های دیپلماتیک برای حل و فصل این مناقشه تا کنون بی نتیجه بوده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟