یوناما: نامزدهای انتخاباتی درک دقیقی از روند شمارش آرا داشته باشند

  • انتشار: ۲۱ میزان ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 70025

یوناما از تمامی افراد ذی‌نفع در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان خواست قبل از اظهار نظر، درک دقیقی از روند شمارش آرا داشته باشند و همچنین از کمیسیون‌های انتخاباتی نیز تقاضا کرده از آگاهی همه افراد ذی‌نفع از روند شمارش آرا، به گونه واضح اطمینان حاصل کنند.

یوناما تاکید کرد: همه افراد دخیل در انتخابات در اعتباردهی به این روند مسئولیت دارند و از سال ۲۰۰۱ بدینسو این نخستین انتخابات ریاست جمهوری بود که کاملا توسط مسوولین داخلی برگزار گردید و نقطه عطفی در گذار افغانستان به سوی خودکفایی می‌باشد.

این نهاد بین‌المللی افزوده است: همه مقامات و بازیگران افغانستان از جمله کمیسیون‌های انتخاباتی، احزاب سیاسی، دولت، کاندیدان و حامیان آن‌ها، باید برای حفظ و تکمیل انتخابات و حفاظت از یکپارچگی این روند، با توجه به جدول‌بندی و اعلام نتایج، تعهد خود را نشان دهند.

یوناما تاکید کرده که دریافته است مقامات انتخاباتی اقدامات بی‌شمار ضد تقلب را جهت تضمین شفافیت انتخابات روی دست گرفته‌اند و نهادهای ناظر، احزاب سیاسی، کاندیدها و رای دهندگان را تشویق می‌نمایند تا نقشی فعال، آگاهانه و سازنده را برای حراست از درستی روند انتخابات در جریان شمارش آرا ایفا کنند.

این در حالی است که روز گذشته دسته انتخاباتی ثبات وهمگرایی به رهبری عبدالله عبدالله، کمیسیون انتخابات را به سامان‌دهی تقلب متهم کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟