یوناما: در سال 2017 میلادی در افغانستان 3438 غیر نظامی جان باخته است

  • انتشار: ۲۶ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 37106

دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان در گزارشی از آمار تلفات غیرنظامیان در افغانستان نوشته است که در سال 2017 میلادی سه هزار 438 غیر نظامی در افغانستان کشته و بیش از 7 هزار نفر دیگر نیز در این سال زخمی شده است.

دفتر هیأت معاونت سیاسی سازمان ملل متحد (یوناما) گزارش نهایی‌ سال ۲۰۱۷ را در مورد آمار کشته‌ها و زخمیان غیرنظامی در افغانستان را منتشر کرد که بر اساس آن سه‌هزار و ۴۳۸ غیرنظامی کشته و هفت‌هزار و ۱۵ تن دیگر زخمی شده اند.

یوناما گفته است با آنکه آمار کشته‌ها و زخمیان افغان در مقایسه با سال ۲۰۱۶ میلادی نُه درصد کاهش یافته است؛ اما هنوز هم بیشترین غیرنظامیان در جریان حملات انتحاری و مواد انفجاری تعبیه‌شده جان باخته یا زخم برداشته اند.

در این گزارش گفته شده است ۴۰ درصد غیرنظامیان افغان در نتیجۀ حملات انتحاری و انفجاری، ۳۳ درصد در جریان جنگ‌های زمینی، ۱۱ درصد در نتیجۀ قتل‌های هدفمند، شش درصد در عملیات‌های هوایی، شش درصد در نتیجۀ انفجارهای مواد منفجر نشده و چهار درصد نیز به سایر دلایل کشته و زخمی شده اند.

بر بنیاد این گزارش، در مجموع مسؤولیت ۲۵ درصد قربانیان غیرنظامیان به مخالفان مسلح دولت نسبت داده شده است که از این میان ۴۱ درصد طالبان، ده درصد داعش و ۱۱ درصد هم جناح‌های نامشخص ضد دولتی مسؤول شناخته شده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟