یوناما: حملات بر روند انتخابات ۸۵ کشته و ۳۷۳ زخمی برجای گذاشته است

  • انتشار: ۲۳ میزان ۱۳۹۸
  • سرویس: امنیت و حوادثتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 70110

هیأت معاونت ملل متحد در افغانستان(یوناما) در گزارشی اعلام کرد حملاتی که روند انتخابات را هدف قرار داد، ۸۵ کشته و ۳۷۳ زخمی برجای گذاشته که بیش از یک سوم تلفات غیرنظامیان را کودکان تشکیل می‌دهند.

گزارش تازه یوناما که امروز (۲۳میزان) به نشر رسیده، نه تنها آسیب حملات طالبان برای مختل ساختن روند انتخابات، به غیرنظامیان را که باعث بیش از ۸۰ درصد تلفات شده، مستند ساخته، که الگویی از ربایندگی، تهدید، ایجاد ترس و آزار و اذیتی که از سوی طالبان علیه غیرنظامیان در آستانه انتخابات و در روز انتخابات صورت گرفته را نیز ثبت کرده است.

تادامیچی یاماماتو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان در مورد این گزارش گفته است: این حملات همراه با اعلامیه‌ای که از سوی طالبان نشر گردید، نشان‌دهنده یک کمپاین عمدی برای تضعیف روند انتخابات و محروم ساختن شهروندان از حق‌شان برای اشتراک آزاد و بدور از ترس در این روند مهم سیاسی بود.

وی خاطرنشان کرد اعمال خشونت‌آمیز عمدی علیه رای‌دهندگان، کارمندان انتخاباتی، کمپاین‌کنندگان، اجتماعات انتخاباتی و مراکز رای‌دهی به هیچ وجه قابل قبول نیست و حملات گسترده یا سیتماتیک علیه غیرنظامیان ممکن است جنایت علیه بشریت محسوب گردد و ملل متحد آن را محکوم می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟