یوتیوب برای فعالسازی مجدد حساب ترامپ شرط گذاشت

  • انتشار: ۱۶ حوت ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 108033

مدیرعامل یوتیوب اعلام کرد با اعمال یک سری محدودیت‌ها قصد باز کردن مجدد کانال ترامپ در این شبکه را دارد.

این سایت اشتراک ویدیو متعلق به گوگل، برای اولین بار حساب ترامپ را در تاریخ ۱۲ ژانویه به حالت تعلیق درآورد. تقریباً یک هفته پس از شورش در پایتخت ایالات متحده در زمانی که قانون گذاران تلاش می‌کردند پیروزی رئیس جمهور جو بایدن را تأیید کنند.

فیس بوک و توئیتر هم قبلاً حساب ترامپ را به دلیل خطر خشونت بیشتر به حالت تعلیق درآورده بودند. یوتیوب گفت که ترامپ تلاش کرده است ویدئویی که سیاست‌های ما را نقض می‌کند را بارگذاری کند و به همین دلیل به خاطر دستورالعمل‌ها، حساب کاربری او به مدت هفت روز به طور خودکار به حالت تعلیق درآمد و بعداً این تعلیق مجددا تمدید شد.

مدیرعامل یوتیوب در یک اتاق فکر درون یک مراسم به میزبانی شورای آتلانتیک گفت: من می‌خواهم تأیید کنم که تعلیق کانال ترامپ را لغو خواهیم کرد، البته وقتی که تشخیص دهیم خطر خشونت کاهش یافته است. این موضوع سیاست‌های دیگر را حفظ خواهد کرد.

او گفت: برای من در جایی که امروز هستم دشوار است که بگویم چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد، اما کاملاً واضح است که در حال حاضر در جایی که ما ایستاده‌ایم، خطر افزایش خشونت همچنان وجود دارد. مدیرعامل یوتیوب گفت: این شرکت انواع سیگنال‌ها را بررسی می‌کند تا تعیین کند که آیا خطر تغییر کرده است یا خیر. این موارد شامل بیانیه‌ها و هشدار‌های دولت، افزایش اجرای قانون و رصد لفاظی‌ها در یوتیوب است.

به نوشته باشگاه خبرنگاران، در حالی که واضح بود مدیر عامل یوتیوب می‌خواهد حساب کاربری ترامپ را دوباره فعال کند، توئیتر گفته است که تعلیق حساب ترامپ در این بستر دائمی است. فیس بوک هم گفته است که تعلیق وی نامحدود است و این ممنوعیت را برای بررسی به هیئت نظارت مستقل خود ارجاع داده است و فعلا تعلیق ترامپ همچنان پابرجا خواهد ماند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟