یهودیان افراطی ورودی کلیسای رم در قدس را آتش زدند

  • انتشار: ۱۲ حوت ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 107702

افراد ناشناس ورودی کلیسای رم در قدس اشغالی را به آتش کشیدند.

به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، ودیع ابو نصار، سخنگوی شورای کلیساهای کاتولیک اعلام کرد که کاهن محلی در داخل کلیسای رم موفق شد سریعاً این آتش را خاموش کند. این چهارمین بار طی یک ماه است که این کلیسا، در معرض تخریب قرار می‌گیرد و یهودیان تندرو احتمالاً عامل این تعدی‌ها هستند.

ابو نصار در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما، کلیساهای کاتولیک، با کلیساهای ارتدکس و تمامی کلیساهای دیگر در قدس یک صدا به شدت چنین اقدامات خرابکارانه‌ای را محکوم می‌کنیم که فقط به زندگی مسیحیان بدی روا نمی‌دارد، بلکه به کسانی بدی می‌کند که همچنان به گفت‌وگو و احترام متقابل ایمان دارند.

وی تاکید کرد که وظیفه مسئولان دینی و سیاسی در قدس است که برای محکوم کردن این اقداماتی که طی ماه‌های اخیر در این شهر تکرار شد، یکپارچه شوند و مسؤولان امنیتی اسرائیل باید درخصوص این رخدادها به صورت جدی تحقیق کنند.

از سوی دیگر، اسقف عطا الله حنا، رئیس اسقف‌های سبسطیه رم ارتدکس اعلام کرد، برای چهارمین بار طی یک ماه تندروهای یهود به کلیسای رم ارتدکس در قدس غربی تعدی می‌کنند.

وی ادامه داد: آیا آنچه رخ می‌دهد، در چارچوب سیاست هدف مند برای آواره کردن راهبان مرد و زن باقی مانده در این دیر با ایجاد هول و وحشت در آنها است، یا این پیامی برای مسیحیان است که شما در این منطقه افرادی مطلوب نیستید. در هر دو مورد، ما می‌گوییم که این کلیسا در مکان خود باقی می‌ماند و صلیب و زنگ آن باقی می‌مانند.

به نوشته ایسنا، سه ماه قبل نیز یک شهرک‌نشین تلاش کرد تا کلیسای جثمانیه در این شهر را به آتش بکشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟