یمن در آستانه اعلام آتش بس

  • انتشار: ۱ ثور ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 4387

معاون وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد بزودی در یمن آتش بس اعلام می شود. مقامات عربستانی هم اعلام کردند در صورتی که شروط آنها پذیرفته شود حملات خود به مردم یمن را متوقف می کنند.

به نقل از شبکه خبر ایران، در شرایطی که گفته می شود سعودی ها درخواست سازمان ملل برای قطع حملات را رد کرده اند، معاون عربی افریقای وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد به احتمال زیاد در ساعات آینده در یمن آتش بس اعلام می شود.

حسین امیر عبداللهیان در آغاز  نشست سه جانبه معاونان وزرای خارجه ایران،‌ سوئیس و سوریه افزود: تحولات یمن یکی از موضوعاتی است که دستگاه دیپلماسی ایران به آن توجه دارد و خوش بین هستیم که در ساعات آینده در پیرو مجموع تلاش هایی که شده است شاهد توقف حملات نظامی به یمن باشیم .

امیرعبداللهیان در پایان ابراز امیدواری کرد خوش بینی در خصوص توقف حملات نظامی به یمن در ساعات آینده به نتایج روشن و مشخصی برسد.

شرط گذاری عربستان برای آتش بس

عبدالله المعلمی سفیر سعودی در آمریکا توقف تجاوزگری علیه یمن را به تحقق یک سری شروط منوط کرد و مدعی شد: ما همگی خواهان پایان سریع عملیات جنگی هستیم اما یک سری شروطی برای رسیدن به آن وجود دارد. این همان شروطی است که قطعنامه هفته گذشته شورای امنیت خواهان اجرای آن است.

او افزود: دبیرکل سازمان ملل و ما معقدیم که باید (این قطعنامه) به طور کامل اجرا شود.

قطعنامه شورای امنیت “از همه طرف های درگیر” می خواهد که در سریع ترین زمان ممکن برای دستیابی به “آتش بس سریع” مذاکره کنند.

این قطعنامه همچنین از جنبش انصارالله خواست تا از مناطق تحت کنترل خود عقب نشینی کند. جنبش انصار الله و مردم و شخصیت های یمنی قطعنامه یاد شده را ظالمانه دانسته و رد کرده اند.

بان کی مون روز جمعه نیز خواستار آتش بس فوری در یمن شد.

نشست سه جانبه معاونان وزرای امور خارجه ایران ، سوئیس و سوریه با هدف بررسی راهکارهای ارسال گسترده تر کمک های انسان دوستانه بین المللی به سوریه در وزارت امور خارجه در حال برگزاری است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟