یاد داشت/ دو پیام مهم ترامپ به اعراب و مسلمانان!

  • انتشار: ۱ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 22998

1) رئیس جمهور امریکا در اجلاس سران عرب و مسلمان، تمام تیرهای ملامت و مذمت را به اردوگاه ایران پرتاب کرد! وی از جمله معایب و معاصی بزرگ ایران را آن دانست که «این کشور خواهان نابودی اسرائیل است».

مدلول التزامی و پیام ضمنیِ سخن مذکور این خواهد بود که سرانِ نفت‌خوار و مفت‌خوار عرب، وطن‌فروش، خائن به آرمانِ فلسطین، زبون و ذلیل در برابر زورمندان و تسلیم‌پذیر و سازشکاردر مقابل اشغالگران تشریف دارند و تنها ایران است که موجودیت اسرائیل، خوی اشغالگری و کشتار فلسطینیان توسط این رژیم را نفی می‌کند!

ترامپ با ایرادِ چنین سخنی در ام‌القرای جهان اسلام و قلبِ دنیای عرب، جایگاهِ ایران را تا سرحد «پرچمدارِ پایداری و ستم‌ستیزی و دادخواهی» در اذهان اعراب و مسلمانان بالا برد و سران عرب را شرمنده و سرافکنده ساخت. ترامپ ندانست که «هر سخن جایی و هر نکته مقامی دارد» و گمان کرد که در کاخ سفید یا کنگرۀ امریکا ـ حیات خلوت اسرائیل ـ سخن می‌گوید؛ در حالی که او در قلب دنیای عرب و اسلام سخن می‌گفت! در جغرافیایی که هرکس ضد اسرائیل معرفی شود، به طور اتوماتیک در جایگاهِ «قهرمان» و «منجی» ملت‌های عرب و مسلمان جای می‌گیرد!
2) وزیر خارجه‌ی امریکا نیز در حاشیه‌ی همین اجلاس از ایران خواست که «به آزمایش موشک‌های بالستیک خود پایان دهد»! مدلول التنزامی و پیامِ ضمنی این سخن نیز آن است که «ایران خود موشک بالستیک و تسلیحات مدرن می‌سازد و آزمایش می‌کند؛ اما اعرابِ نفت‌خوار و مفت‌خوار تا پایان تاریخ باید از ما موشک و تسلیحات بخرند و گاوِ شیردهِ ما باشند؛ چنانکه در همین سفر، 110 میلیارد دلار خرید کرده‌اند!

علی نجفی (مسیح ارزگانی)

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟