یادبود ۷۲مین سالگرد حملۀ اتمی امریکا به شهر هیروشیما جاپان

  • انتشار: ۱۵ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 28347

در این مراسم ده‌ها هزار تن به شمول نخست وزیر جاپان و شماری از خانواده‌های جان‌باختۀ حمله اتمی امریکا در شهر هیروشیمیا، اشتراک کرده بودند.
نخست وزیر جاپان در این مراسم گفت به‌خاطر آرامش روح افراد بمباران اتومی و خانه‌واده‌های شجاع آن‌ها اشتراک کرده و برای صحت‌مندی شهرواندان شهر هیروشیما دعا می‌کنم.
وی در ادامه گفت، به‌خاطر یک جهان بدون سلاح‌ اتمی که در آن، بتوانیم در آرامش ابدی زنده‌گی کنیم، تمام تلاش‌های خود را انجام خواهد داد.
اما در مقابل شهردار شهر هیروشما گفت، تا زمانی‌که سلاح اتمی در جهان وجود داشته باشد، این جهان در خطر و سیاست‎‌گذاران از آن به عنوان یک ابزار تهدیدکننده استفاده خواهند کرد.
گفتنی‌ست که ایالات متحده امریکا در اواخر جنگ‌ جهانی دوم، اولین بمب اتمی را در شهر هیروشیما کشور جاپان استفاده کرد که در آن ۱۴۰ هزار تن کشته شده‌اند.
پس از این حمله جاپان همه ساله، با برگزاری مراسمی از قربانیان این حمله یادبود می‌کند.
گفته‌های نخست وزیر جاپان درحالی در قبال یک جهان با آرامش ابدی مطرح می‌شود که در این اواخر آزمایش سلاح‌های اتمی از سوی کوریای شمالی افزایش یافته‌است.
گفته می‌شود که کوریا به دنبال دست‌یافتن به موشک‌های بالستیک قاره‌پیما است که این اقدام ، با واکنش‌های سازمان ملل متحد روبرو شده‌ است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟