گمانه‌زنی‌ درباره احتمال ابتلای پلوسی به کرونا

  • انتشار: ۱۲ حمل ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 82217

با اعلام خبر ابتلای نادیا ام ولاسکز، نماینده ایالت نیویورک در کنگره آمریکا به ویروس کووید-۱۹، گمانه‌زنی درباره احتمال ابتلای نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان این کشور به بیماری کرونا بالا گرفت.

به نقل از خبرگزاری راشاتودی، نماینده ایالت نیویورک روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد به دلیل شروع ناگهانی درد عضلانی، تب، گرفتگی بینی و ناراحتی معده و از دست دادن حس بویایی و چشایی خود به پزشک مراجعه کرده و پزشک کنگره به او گفته که احتمالا به ویروس کرونا مبتلا شده است.

این نماینده کنگره اکنون در قرنطینه خانگی به سر می‌برد و اعلام کرده حالش مساعد است و علائم خفیفی دارد. به او گفته شده انجام آزمایش کرونا در حال حاضر برای او ضرورتی ندارد.

با توجه به حضور ولاسکز در جلسه رای‌گیری مجلس نمایندگان بر سر لایحه بودجه دو تریلیون دالری دولت آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا، ابتلای او به این بیماری می‌تواند به مسئله‌ای بغرنج تبدیل شود، زیرا او با بسیاری از نمایندگان کنگره از جمله نانسی پلوسی از نزدیک در ارتباط بوده است.

راشاتودی یادآور می‌شود ولاسکز در مراسم ویژه سران حزب برای امضای لایحه مذکور در فاصله نزدیکی به رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ایستاده است.

تاکنون چند نماینده کنگره آمریکا از جمله مایک کلی، بن مک آدامز و جو کانینگهام اعلام کردند که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. همچنین ایساک رابینسون، نماینده دموکرات ایالت میشیگان آمریکا روز یکشنبه در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد.

کنگره آمریکا به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا ۲۰ آوریل تعطیل شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟