گفتگوی رئیس جمهور با «باراک اوباما» در آستانه مذاکرات

  • انتشار: ۱۵ حوت ۱۳۹۴
  • سرویس: بین المللتیتر 1
  • شناسه مطلب: 12525

محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان و باراک اوباما رییس جمهور امریکا روز جمعه (۱۴ حوت) از طریق تماس ویدیویی با یکدیگر گفتگو کرده اند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از جمهور، در این گفتگوی ویدیویی که با حضور عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی و جو بایدن معاون رییس جمهور امریکا انجام شد، دو طرف در مورد امنیت، حکومتداری و روند صلح در افغانستان گفت‌وگو کردند.

آقای اوباما با اشاره به پیشرفت‌هایی که افغانستان در زمینه امنیت و حکومتداری داشته، گفته است که در نشست‌های آینده ناتو در بروکسل و ورشو، به نمایندگی از افغانستان رایزنی خواهد کرد. وی همچنین از عملکرد و اراده نیروهای امنیتی افغان در جنگ با تروریسم ستایش کرده است.

رئیس جمهوری افغانستان نیز گفته که آنها توانستند تا پایان سال ٢٠١۵، نیروهای وفادار به گروه تروریستی داعش را در شرق افغانستان به عقب برانند.

او همچنین گفته که نیروهای امنیتی افغانستان با شجاعت می‌جنگند و با وجود تلاش‌های بسیار طالبان، این گروه موفق نشده تا دستاورد استراتژیکی در این کشور داشته باشد.

آقای غنی با اشاره به تاثیر ضعف نیروی هوایی بر عملکرد نظامیان افغان، از امریکا به خاطر کمک به احیای نیروی هوایی افغانستان تشکر کرده است.

این گفتگوی ویدیویی بین رهبران افغانستان و امریکا در حالی صورت می گیرد که قرار است به زودی مذاکرات مستقیم دولت افغانستان با نمایندگان طالبان آغاز شود.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟