گفتگوی تلفونی غنی و مقامات ارشد امریکا درباره رهایی اعضای شبکه حقانی

  • انتشار: ۲۸ عقرب ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 71130

رییس جمهور غنی در تماس های تلفونی جداگانه با مایک پمپئو وزیر امور خارجه و رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی امریکا، در باره آزادی اعضای ارشد شبکه حقانی، گفتگو کردند.

به نقل از ارگ ریاست جمهوری؛ مقامات امریکایی در این تماس تلفونی با تاکید بر حمایت از تصمیم رییس‌جمهور، تعهد کردند که با حکومت افغانستان یک‌جا کار کنند؛ تا در صورت عدول طالبان از تعهدات شان‌ در برابر هر گونه اعمال و خشونت‌های احتمالی از سوی این گروه، پاسخ دهند.

همچنین طرفین روی آتش‌بس و کاهش خشونت‌ها، به عنوان پیش‌شرط‌های لازم برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی، به هدف دست‌یابی به یک توافق سیاسی با طالبان، موافقت کردند.

ارگ ریاست جمهوری اضافه کرده است؛ که در این گفتگوها، مقامات امریکایی بر حمایت دوام‌دار از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، تاکید کرده؛ تا افغانستان بار دیگر به عرصه‌ی برای انجام فعالیت‌های تروریستی بین‌المللی، مبدل نشود.

ریاست جمهوری خاطرنشان کرده که وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی ایالات متحده امریکا در این گفتگوی تلفونی تلاش‌های اخیر نیروهای افغانستان، در راستای از بین بردن پناهگاه‌های داعش، شاخه‌ی خراسان مورد تمجید قرار دادند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟