گفتگوی تلفونی ترامپ و عمران خان در مورد صلح افغانستان

  • انتشار: ۲۶ اسد ۱۳۹۸
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 68371

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که ترامپ رییس جمهور آمریکا روز گذشته در یک تماس تلفونی با عمران خان در مورد وضعیت جاری صلح افغانستان گفتگو کرده اند.

شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان می گوید که دو طرف بر پیشبرد مشترک روند صلح افغانستان و ارتباط دوامدار در این مورد، تاکید کرده‌اند.

جزئیات بیشتر این گفتگو منتشر نشده اما؛ این تماس تلفونی پس از دیدار ترامپ با مشاوران و مقام‌های ارشد دولت امریکا انجام شده است.

رسانه‌های امریکایی روز گذشته از ملاقات دونالد ترامپ رییس جمهور این کشور با مشاوران و مقام‌های ارشد امنیتی امریکا، در مورد صلح افغانستان خبردادند.

هدف این دیدار بررسی روند صلح امریکا با طالبان و چگونگی خروج احتمالی نیروهای امریکایی و دریافت یک راه حل برای جنگ افغانستان عنوان شده است.

در این دیدار، مایک پنس معاون ریاست جمهوری، مایک پمپیو وزیر خارجه، مارک ایسپر وزیر دفاع، جان بولتون مشاور امنیت ملی، جینا هاسپل رییس اداره استخبارات مرکزی، زلمی خلیل‌زاد و جوزف دانفورد رییس ستاد ارتش امریکا حضور داشته‌اند.

دقایقی پس از پایان این نشست، دونالد ترامپ در تویت کوتاهی نوشته که یک “ملاقات بسیار خوب” را در مورد افغانستان با مشاورانش داشته است.

این در حالی است که دورهشتم مذاکره امریکا و طالبان هفته گذشته به پایان رسید و دو طرف اعلام کردند که به توافق نهایی دست یافته؛ اما هیات مذاکره کننده دوجانب لازم دیده اند تا برای امضای توافقنامه صلح با مقام‌های بالاتر مشورت کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟