گفتگوی تلفونی اشرف غنی با موگرینی/ حمایت اتحادیه اروپا از برگزاری انتخابات افغانستان

  • انتشار: ۲۸ سنبله ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 1دسته بندی نشدهسیاست
  • شناسه مطلب: 69163

سخنگوی ریاست جمهوری از گفتگوی تلفونی «اشرف غنی» با «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد.

صدیقی گفت: موگرینی در این تماس تلفونی ضمن محکوم کردن حملات تروریستی روز سه‌شنبه کابل که منجر به کشته و زخمی شدن مردم افغانستان شد، با همدردی قربانیان، بر حمایت اتحادیه اروپا از مردم افغانستان تاکید کرد.

به گفته صدیقی، موگرینی بر روند صلح و آشتی به رهبری و مالکیت افغانستان برای برقراری صلح در افغانستان که راه را برای رفاه و صلح مردم کشور فراهم می‌کند، تاکید کرد و گفت که در پی شکست مذاکرات آمریکا و طالبان و عدم آغاز گفتگوهای بین‌الافغانی، لزوم برگزاری انتخابات بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

صدیقی خاطر نشان کرد: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ابراز امیدواری کرد که انتخابات ریاست جمهوری در 28 سپتامبر عادلانه و شفاف برگزار شود.

به گفته وی، موگرینی با ابراز تاسف از توقف گفتگوهای آمریکا- طالبان و بین الافغانی تاکید کرد گفتگوهای صلح مستقیم میان دولت و طالبان برای صلح پایدار و با یک توافق متوازن که به نفع تمام افغان‌ها و همراه با آتش‌بس باشد،  تنها راه پیش روست. او در پایان بار دیگر بر حمایت اتحادیه اروپا از مردم افغانستان تاکید کرد.

همچنین در این مکالمه تلفونی، محمداشرف غنی گفت که اولویت ما صلح است و حکومت افغانستان برای تامین صلح پایدار کار می‌کند و برگزاری انتخابات شفاف و همه شمول برای ما اهمیت ویژه دارد.

این در حالی است که وزارت خارجه امریکا نیز در بیانیه‌ای از حکومت، نهادها و نامزدهای انتخاباتی در افغانستان خواسته تا انتخابات ریاست جمهوری را به طور “شفاف” و “بااعتبار” برگزار کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟