گفتگوی تلفنی ربانی با وزیر خارجه هالند در مورد نشر تصاویر موهن از پیامبر اسلام (ص)

  • انتشار: ۸ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2دین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 46735

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشورمان در رابطه با راه اندازی رقابت برای ساخت نشر و پخش تصاویر موهن از پیامبر اسلام (ص) با همتای هالندی خود بصورت تلفنی صحبت کرد.

وزارت خارجه در بیانیه ای نوشته است که امروز (پنجشنبه) آقای ربانی با آقاى ستيف بلاك وزير امور خارجه كشور شاهى هالند در پيوند به راه اندازى رقابت براى ساخت، نشر و پخش تصاوير موهن نسبت به پيامبر گرامى مسلمانان حضرت محمد (ص) تلفنى صحبت کرد.

در اين تماس تلفني آقای ربانی تاکید کرده است كه اهانت به باور ها و ارزش هاى مقدس بشرى، خلاف معيارهاى پذيرفته شده اخلاقى و آزادى بيان است و باعث برانگيخته شدن احساسات پاك حدود يك و نيم ميليارد مسلمان در سراسرِ جهان مى شود.

آقای استیف نیز اظهار داشت که دولت هالند با اين مسئله هيچ ميانه ى ندارد و تلاش خواهند کرد، در چارچوب قوانین کشورشان بتوانند با این موضوع برخورد نمایند.

در روزهای گذشته گیرت ویلدرز رهبر حزب آزادی‌خواه هالند که جزء احزاب راست‌گرای افراطی است خبر داد قرار است به زودی مسابقه کاریکاتوری با موضوع پیامبر اسلام (ص) برگزار شود.

این‌گونه مسابقه و نمایشگاه‌ها در اروپا همواره با موجی از اهانت به پیامبر اکرم (ص)، اسلام و مسلمانان همراه بوده است.

این حزب برای افرادی که بتوانند بهترین کاریکاتور را در توهین به ساحت پیامبر اسلام طراحی کنند 10 هزار دالر جایزه تعیین کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟