گفتگوهای بی نتیجه جمعیت و حکومت/ تهدید عطا محمد نور

  • انتشار: ۲۳ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 36965

منابع می گویند که گفتگوها بین حزب جمعیت و نمایندگان حکومت به نتیجه نرسیده و با بن بست روبرو شده است. در همین حال عطا محمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت هشدار داده است که که اعتراض های گسترده ای را راه اندازی خواهد کرد.

در درازای دو ماۀ گذشته، نمایندگان جمعیت اسلامی و ریاست جمهوری بارها گفتگو کرده اند، اما این نشست ها به نتیجه نهایی نرسیده اند. و هر بار با بن بست روبرو شده است.

اعضای رهبری جمعیت می گویند که اختلاف ها در بارۀ مسایل کلانی چون، توزیع شناس نامه های برقی، تعیین زمان مشخص برای برگزاری لویۀ جرگه قانون اساسی و دادن سهم به احزاب سیاسی در انتخابات شورای ملی، پا بر جا است.

از سویی دیگر، عطا محمد نور، هر روز حکومت را به بی پروایی و ناتوانی متهم می سازد و از راه اندازی حرکت های گسترده در برابر حکومت هشدار می دهد: «خواست های جمعیت باید پذیرفته شوند؛ جمعیت از خواست هایش کم نمی کند. و این حق جمعیت است.»

رییس جمهور در حدود دو ماه پیش، استعفای عطامحمد نور را منظور کرد و مهندس داوود را جانشین وی اعلام کرد، اما عطامحمد نور این تصمیم رییس جمهور را نپذیرفت. اکنون این موضوع، به یک تنش میان عطامحمد نور و ارگ ریاست جمهوری مبدل شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟