گزارش یوناما: هر روز 80 حادثه جنگی در افغانستان اتفاق می افتد

  • انتشار: ۵ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 33731

سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از افزایش شمار زخمی های جنگ افغانستان، با انتشار گزارشی، می گوید که از ابتدای سال جاری میلادی تا پایان ماه دسمبر حدود 13 هزار حادثه جنگی در افغانستان اتفاق افتاده است که به صورت متوسط هر روز 80 حادثه جنگی در کشور صورت گرفته است.

سازمان ملل متحد از افزایش بسیار زیاد شمار زخمی های جنگی در افغانستان خبر داده است، آمار این سازمان می رساند که روزانه تا ۸۰ مورد درگیری در افغانستان ثبت شده است. شمار زخمی های جنگی نیز ۲۱ درصد افزایش یافته است.

دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) گزارش داده است که تازه ترین آمار این سازمان می رساند که به دلیل شدت گرفتن جنگ ها، شمار زخمی های جنگی در این کشور به شدت رو به افزایش است.

در گزارش آژانش هماهنگی کمک های بشردوستانه در سازمان ملل متحد که امروز (یکشنبه) نشر شده، از آغاز سال جاری میلادی تا میانه ماه نوامبر در مراکز صحی دولتی و غیردولتی ۶۹ هزار زخمی جنگ ثبت نام شده اند که نسبت به آمار مدت زمان مشابه در سال گذشته ۲۱ درصد افزایش را نشان می دهد.

در این گزارش آمده است که جنگ در افغانستان شدت گرفته است. تازه ترین آمار سازمان ملل متحد می رساند که به صورت میانگین در هر روز ۸۰ “حادثه جنگی” در افغانستان صورت می گیرد.

براساس آمار این سازمان از آغاز ماه جنوری تا پایان ماه سپتمبر ۱۲ هزار و ۹۰۰ مورد چنین حوادثی رخ داده است که پنج برابر حوادث جنگی مدت زمان مشابه  در سال ۲۰۰۸ می باشد.

یوناما در گزارشی به شورای امنیت سازمان ملل متحد در هفته های گذشته ارزیابی اش نسبت به وضعیت افغانستان را تغییر داد و عنوان افغانستان را از “کشور پس از جنگ” به “کشور درگیر جنگ” تبدیل نمود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟