گزارش های ضد و نقیض از خسارت سنگین نیروهای ارتش در نزدیکی کابل بر اثر کمین طالبان

  • انتشار: ۲۲ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 26286

در نتیجه کمین طالبان بر کاروان موترهای ارتش و پولیس ملی در در مسیر راه بین ولسوالی خاک جبار و ارز لوگر چندین سرباز ارتش کشته و زخمی شده است، گزارش هایی غیر موثق نیز وجود دارد که در این حمله بیش از 20 وسیله نقلیه نظامی منهدم شده است و بسیاری از سلاح های نظامی به دست طالبان افتاده است.

وزارت دفاع خبرداده است که دو شب گذشته چندین واسطه نقلیه نظامیان کشور در نزدیکی ولسوالی خاک‌جبار کابل، هدف کمین طالبان مسلح قرار گرفته و تلفات و خسارات سنگین به آنان وارد شده است.

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع ملی این رویداد را تایید کرده می‌افزاید که یک واحد مشترک از ارتش و پولیس که، سه‌شنبه شب برای انجام عملیات تصفیوی روانه ولایت لوگر بود، در مسیر راه میان ولسوالی خاک‌جبار و ارز لوگر، با کمین طالبان رو به رو شده است.

گفته می‌شود در این رویداد، دو سرباز ارتش کشته، سه تن زخمی و سه پولیس نیز ناپدید هستند.

گزارش‌های تایید ناشده می‌رساند که در این رویداد بیشتر از ۲۰ تانک و رنجر نیروهای امنیتی نیز آتش گرفته است اما وزارت دفاع چنین آمار دقیق وسایط نقلیه که در این رویداد خساره‌مند شده است را تاهنوز تایید نکرده است.

سخنگوی وزارت دفاع ملی می‌افزاید که هیاتی به ساحه فرستاده شده تا چگونگی پهلوهای پنهان این رویداد را بررسی کند.

شاید این نخستین بار باشد که طالبان در کابل پایتخت افغانستان این گونه به نیروهای امنیتی حمله کرده و تانک‌ها و رنجرهای آنان را آتش زده اند.

بربنیاد برخی از گزارش‌ها، بسیاری جاده‌های که از ولایت‌های همجوار به کابل وصل می‌شوند، امن نیستند، چند هفته پیش طالبان در مسیر لوگر در جاده مسافران را تلاش بدنی کرده اند اما تاهنوز روشن نشد که حکومت پس از این کار طالبان، در این مسیر چی اقدامی کرده است؟

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟