گزارش های ضد و نقیض از تعداد کشته های درگیری بین مهاجران افغان و شهروندان ترک در استانبول

  • انتشار: ۲۷ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 22594

گزارش ها از ترکیه می رساند که در نتیجه درگیری خونین بین مهاجران افغان مقیم استانبول، با تعدادی از جوانان ترک در منطقه سلطان غازی این شهر 7 نفر کشته و بیش از 20 تن زخمی شده است، اما گزارش ضد و نقیضی به نشر رسیده که نشان می دهد در این حادثه، 30 کشته و بیش از 100 زخمی تن دیگر زخمی شده است.

به گزارش رسانه ها، این درگیری در حالی آغاز شد که یک مهاجر افغان مقیم ترکیه که می خواسته است با یک دختر صحبت کند که با ممانعت یک جوان كُرد در منطقه سلطان غازی شهر استانبول مواجه می شود

این مشاجره بعد از چندین دقیقه به جنگ فیزیکی مبدل شده و در نتیجه یک جوان کرد زخمی شده و به یکی از شفاخانه های نزدیک محل منتقل می شود.

این جوان ۲۴ ساله كُردی شاهین نام داشت و بر اثر زخم های که برداشته بود وفات نمود.

چندی بعد تعدادی زیادی از جوانان کرد و خویشاوندان شاهین در مقابل درب شفاخانه جمع شده و به رسانه ها گفتند که قصد دارند تا خون این جوان را بگیرند.

روز گذشته زمانیکه یک جوان افغان که هیچ ارتباطی به این قضیه نداشت و در حال گذر کردن از محله نزدیک مسجد Akşemsettin بود به گونه ناگهانی مورد حمله قرار گرفت و در نتیجه تعدادی دیگری از افغانها وارد قضیه می شوند.

در این حادثه تعداد 7 نفر که شامل افغانها و چندین تن از ملیت های مهاجر دیگر بودند به قتل رسیده اند و بیشتر از 20 نفر زخمی شده اند.

گفته شده است که در میان کشته شده های این حادثه تعدادی از پناهجویان سوریه ای و پاکستانی نیز شامل است.

در ویدیو هایکه در شبکه های اجتماعی پخش شده است نشان می دهد که چندین تن از افغان ها بگونه خیلی فجیع از طرف یک تعداد به قتل می رسند و با وصف اینکه این اتفاق ساعت ها ادامه پیدا کرده است ولی هیچ پولیسی مانع این درگیری نشده است تا اینکه ساعت 4 همان روز با آمدن پولیس این درگیری خاتمه پیدا کرد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟