گزارش هایی از توافق ارگ و عطا محمد نور

  • انتشار: ۲۹ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 38539

گزارش هایی در دست است که نشان می دهد همزمان با آغاز سال نو اختلاف ها بین عطا محمدنور و ارگ ریاست جمهوری به پایان رسیده است و توافق طرفین در سال جدید علنی خواهد شد.

یک منبع ارشد حکومتی به سلام‌وطندار گفته است، به جز شرط‌های حکومت مبنی بر ایجاد اصلاحات در ساختار حکومت، ارگ با آقای نور بر سر کرسی‌های وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، وزارت معارف، والی و فرمانده پولیس بلخ به توافق رسیده است و احتمالن در روز نخست نوروز این توافق رسمن اعلام خواهد شد.

به نقل از منبع، نجیب فهیم به عنوان وزیر حوادث و رویدادهای طبیعی و میرویس بلخی به عنوان وزیر معارف از سوی جمعیت پیشنهاد شده‌اند.

منیراحمد فرهاد، سخنگوی عطامحمد نور می‏گوید که توافق برای پایان تنش رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی و ارگ ریاست جمهوری انجام شده و به زودی جزییات این توافق اعلام می‌شود، «اما با آن‌هم تصمیم نهایی مبنی بر این توافق به دست جمعیت است.»

بر بنیاد این توافق‌ها، اسحاق رهگذر نیز به حیث والی این ولایت انتخاب شده است اما تاکنون به کارش آغاز نکرده است. عطا محمد نور در اینصورت از مقام بلخ کنار می رود.

پیشتر رهبری جمعیت به این تصمیم عطا محمد نور مخالفت کرده بود اما روشن نیست که حالا چگونه رهبری جمعیت به این تصمیم مهر تایید گذاشته است.

تغییر قانون اساسی، برگزاری لوی جرگه و انتخابات به موقع از کلیدی‌ترین خواست‌های جمعیت بود که ظاهرن از سوی کاخ ریاست جمهوری پذیرفته نشده است.

بیش از سه ماه می‌شود که اختلاف‌ها میان عطامحمدنور و کاخ ریاست جمهوری به درازا کشیده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟