گزارش مغرضانه آمریکا درباره جمعیت شیعیان افغانستان، حرکتی در راستای تضعیف شیعیان است

  • انتشار: ۲۸ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 88243

حزب رفاه ملی افغانستان در بیانیه ای به گزارش وزارت امور خارجه آمریکا درباره جمعیت شیعیان افغانستان واکنش نشان داد.

متن کامل بیانیه حزب رفاه ملی افغانستان به شرح زیر است:

وزارت امور خارجه ای امریکا طی گزارشی مغرضانه اعلام نموده که هزاره ها و شیعیان افغانستان ۱۰ تا ۱۵ درصد از جمعیت افغانستان را تشکیل می دهند. حزب رفاه ملی افغانستان این خبر غیر واقعی، دروغ ، مضحک و نقاق افکنانه ای وزارت خارجه امریکا را به شدت محکوم می نماید و آنرا خلاف عرف دیپلماتیک و حرکت در راستای تضعیف شیعیان میداند.

حزب رفاه ملی افغانستان به امریکایی ها هشدار میدهد بیش از این در امور داخلی افغانستان مداخله نکنند نماینده امریکا یک روز حملات طالبان را به گروه داعش نسبت میدهد و یک روز چند جریان معلوم الحال و مزدورش را در افغانستان سازماندهی می کند که علیه کشور دوست ، برادر و همسایه ما جمهوری اسلامی ایران دست به اعتراض و راه پیمایی بزنند حرکت های مذبوحانه و سودجویانه وغیر انسانی امریکا دخالت اشکار در امور افغانستان محسوب می گردد. در جلسه بن آلمان در سال ۲۰۰۱ هم هزاره ها را ۲۰ فیصد عنوان نمودند در حالیکه جمعیت هزاره ها و شیعیان افغانستان بیشتر از این آمار و ارقام است.

حزب رفاه ملی افغانستان باورمند است تمام حمله های انتحاری و انفجارها و قتل عام علماء در مساجد و حسینه ها و شفاخانه ها کار سازمان یافته سازمان سیاه امریکا و انگلیس می باشد. حزب رفاه ملی افغانستان اعلام میدارد اعلام رسمی آمار و نفوس و جمعیت کشور تنها از سوی مرجع رسمی ثبت احوال و نفوس وزارت داخله کشور مدار اعتبار است و آمار گیری و حصائیه دقیق براساس تذکره الکترونیکی می باشد و هیچ قوم نمی تواند خود را پیش از پیش اکثریت و دیگران را اقلیت عنوان نماید آمارها و گزارشات کشورهای خارجی از جمله امریکایی ها فاقد اعتبار می باشد.حزب رفاه ملی افغانستان اعلام میدارد صلح واقعی زمانی در کشور تحقق پیدا می کند که اداره صلح و مدیریت آن فقط به دولت جمهوری اسلامی افغانستان محول گردد و پاکستان تعهد بدهد در امور افغانستان مداخله نکنند.
حزب رفاه ملی افغانستان
چهارشنبه ۲۸ جوزای ۱۳۹۹ برابر با ۱۷ جون ۲۰۲۰

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟