گزارش عملکرد یک ماهه روسها در جنگ سوریه

  • انتشار: ۱۰ عقرب ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 11070

ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور طی یک ماه، با انجام حدود 1400 سورتی پرواز، بیش از 1600 پایگاه وابسته به تروریستها را منهدم کردند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از العالم، اندره کارتابولوف رییس اداره عملیات در ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گفت: یک ماه از اغاز عملیات هوایی روسیه در سوریه می گذرد و زمان آن فرارسیده است تا به برخی نتایج اشاره شود؛ هواپیماهای ما در این یک ماه با 1391 پرواز، 1623 پایگاه تروریستها را ویران کردند.

وی افزود: این آمار شامل 249 مرکز فرماندهی و ارتباطات، 51 اردوگاه آموزش تروریستها، 35 کارگاه ساخت مواد منفجره، 131 انبار ذخایر و سوخت و 786 مقر میدانی و پایگاه تروریست ها را منهدم کردند.

 آزادسازی بیش از 50 منطقه

عملیات هوایی روسها در سوریه نتایج مشخصی در خاک سوریه داشته و به گفته ستاد کل ارتش روسیه، فعالیت هواپیماهای روس امکان آزادسازی بیش از 50 منطقه را برای نیروهای سوریه فراهم کرده است. حملات هوایی روسیه همچنین امکان پیشروی در استانهای حلب و لاذقیه و حمص و ادلب و دمشق و پاکسازی مساحتهای گسترده ای از دست تروریستها را برای نیروهای سوری فراهم کردند… ارتش سوریه طی سه هفته عملیات نظامی، توانست بیش از 50 منطقه و حدود 350 کیلومتر مربع را آزاد کند.

کارتابولوف افزود: نیروهای سوریه 19 منطقه را در حلب آزاد کردند و به پیشروی خود به سمت فرودگاه کویرس ادامه می دهند.

وی به اقدام ارتش در اخراج تروریستها از 9 منطقه در ریف لاذقیه و آزادسازی 12 منطقه در ریف حماه علاوه بر پیشروی در ریف حمص و محاصره تروریستها در چندین منطقه اشاره کرد و گفت: ارتش به حملات خود به منطقه الغوطه الشرقیه در حومه دمشق ادامه می دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟