گزارش سیگار از عدم پیشرفت نیروهای امنیتی و سازماندهی حملات مرگبار توسط شورشیان

  • انتشار: ۱ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثتیتر 1
  • شناسه مطلب: 42510

سیگار یا بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان در گزارش تازه خود می گوید که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان پیشرفت چندانی نداشته اند و شورشیان همچنان حملات مرگباری را در نقاط مختلف افغانستان سازماندهی می کنند.

اداره بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان روز گذشته (دوشنبه) با انتشار گزارشی از سه ماه اول سال 2018 میلادی گفته است که استراتژی امریکا برای بهبود اوضاع امنیتی در افغانستان پیشرفت اندکی داشته‌است.

این نهاد گفته‌است که بررسی‌هایش نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی افغان موفقیت‌های بزرگ چندانی نداشته و شورشیان همچنان قادرند حملات مرگباری را در کشور سازماندهی کنند.

سیگار همچنین در بخشی از گزارش خود می‌گوید، از ماه جنوری تا اخیر مارچ امسال، در مقایسه با عین زمان در سال ۲۰۱۷، تلفات غیر نظامیان افزایش یافته است.

بر اساس گزارش سر مفتش خاص امریکا در امور بازسازی افغانستان، بیشترین تلفات در سال ۲۰۱۸ در نتیجه حملات انتحاری وارد شده که ۳۳ درصد تمامی کشته و زخمی‌ها را در بر می‌گیرد.

در گزارش آمده‌است، طالبان ۵۰ درصد مسئول کشتار غیرنظامیان در ربع اول سال ۲۰۱۸ بوده‌اند، گروه داعش ۱۱ درصد، گروه‌های مسلح ناشناس چهار درصد و دو درصد هم غیر نظامیان در نتیجه درگیری میان گروه‌های مخالف مسلح کشته یا زخمی شده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟