گزارش سازمان ملل از قتل های بدون محکمه و افزایش تعداد گروههای تروریستی در افغانستان

  • انتشار: ۲۷ قوس ۱۴۰۱
  • سرویس: بین المللتیتر 1
  • شناسه مطلب: 134957

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در آخرین گزارش خود در سال جاری میلادی درباره وضعیت افغانستان از قتل های بدون محاکمه رژیم طالبان سخن گفته است.

به گزارش خبرگزاری اطلس، در این گزارش که قرار است در تاریخ ۲۹ قوس (۲۰ دسامبر) در شورای امنیت سازمان ملل بررسی شود به موضوع قتل های فراقضایی توسط رژیم طالبان پرداخته شده است.

در این گزارش آمده یوناما از ۱۷ آگوست تا ۱۳ نوامبر، ۱۲۴ کشته و ۴۰۶ زخمی در انفجارها و حملات علیه غیر نظامیان به ثبت رسانده است.

همچنین در گزارش دبیرکل سازمان ملل آمده است که نقض حقوق بشر علیه افراد متهم به وابستگی به داعش در مقایسه با دوره‌های قبل کاهش یافته است، اما یوناما ۶۹ قتل فراقضایی، ۱۴ مورد بازداشت خودسرانه و شش مورد شکنجه و بدرفتاری با افراد به اتهام وابستگی به «جبهه مقاومت» را ثبت کرده است.

طبق گزارش حداقل ۴۸ مورد از این قتل‌ها بین ۱۲ تا ۱۴ سپتامبر در ولسوالی‌های دره و خنج پنجشیر ثبت شده است. براساس گزارش‌ها، برخی از اعضای «جبهه مقاومت» که اسیر شده بودند، به‌گونه‌ی صحرایی اعدام شدند.

یوناما همچنین بر افزایش گروههای مسلح تروریستی طی این مدت اشاره کرده و میگوید ۲۲ گروه مسلح را که مدعی فعالیت در ۱۱ ولایت هستند، ثبت کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟