گزارش تصویری: نمایشگاه مجسمه هنرمند مهاجر افغانستانی در مشهد

  • انتشار: ۸ دلو ۱۳۹۹
  • سرویس: تیتر 2فرهنگ و هنر
  • شناسه مطلب: 105494

نمایشگاه آثار مجسمه خانم سمیه خاوری، هنرمند مهاجر افغانستانی در گالری اندیشه مشهد(گلشهر) گشایش یافت.

استاد محمدحسین جعفری، مدیر خانه هنر افغانستان در این باره گفت: خوشحالیم که بعد از مدتها توانستیم درهای گالری را باز کنیم و علاقمندان به هنر بتوانند از نمایشگاه دیدن کنند، در سال اخیر بخاطر شرایط ویژه کرونایی اکثر گالری ها تعطیل شدند و بهمین دلیل بسیاری از نمایشگاهها یا برگزار نشد یا به زمان دیگری موکول شد.

سمیه خاوری هنرمند مهاجر افغانستانی که خالق آثار این نمایشگاه است اظهار کرد: نمایشگاه تومور تا روز پنجشنبه همین هفته عصرها از ساعت چهار پذیرای بازدید کنندگان خواهد بود. گالری اندیشه واقع در گلشهر روبروی شفیعی دو محل برگزاری نمایشگاه است و مهمانان میتوانند با رعایت نکات بهداشتی از نمایشگاه بازدید کنند.

استاد ابوطالب مظفری در بازدید از این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه از این جهت بدیع و خارق العاده بود که کلیشه های رایج در هنر افغانستان را کنار زده و نگاهی جدید به مسائل داشته است، بعنوان مثال وجود برقع، بتهای بامیان، انفجار و … از جمله مولفه هایی است که در هنر و فرهنگ افغانستان تبدیل به کلیشه شده است، اما در این نمایشگاه اثری از این کلیشه ها نیست، از این جهت میتوان گفت نقطه قوت این نمایشگاه نگاه نو و زاویه دید جدید هنرمند است.

گفتنی است نمایشگاه تومور در روز اول برگزاری مورد توجه اهالی فرهنگ و هنر قرار گرفته و بسیاری از علاقمندان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی از این نمایشگاه دیدن کردند.

عکسها: سیدجمال الدین سجادی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟