گزارش ارسالی به سازمان ملل درباره قانون شکنی های رژیم صهیونیستی در حوزه ی بهداشت

  • انتشار: ۲۵ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 27558
وزرات بهداشت فلسطین گزارش خود را درباره ی قانون شکنی های رژیم صهیونیستی در حوزه ی بهداشت به سازمان ملل ارائه داد. مقر این وزارت در پایتخت کشور اردن، عمان، واقع شده است چرا که رژیم صهیونیستی مانع تاسیس این وزارتخانه در خاک فلسطین شده است.

سخنگوی رسمی این وزارتخانه، اسامه النجار در بیانیه ای گزارشی درباره ی برخورد غیرانسانی با بیماران و شهروندان فلسطینی در بیمارستان ها و مراکز درمانی ارائه داد و علاوه بر آن از آمار بالای ضرب و شتم مامورین امداد و نجات و منع آنها از انجام وظیفه و رها کردن بیماران در وضعیت وخیم پرده برداشت. رژیم اشغالگر اسرائیلی همچنین مانع ارسال بیمار به خارج از کشور برای دریافت خدمات درمانی می شود.

در گزارش ارسالی به سازمان ملل آمده رژیم متجاوز صهیونیستی به حملات خود علیه ملت مظلوم فلسطین طی مدت ژانویه 2016 تا ماه ژوئیه سال 2017 ادامه داده است.

همچنین آمار حملات به بیمارستان ها و نیروهای امدادی طی این مدت افزایش یافته است. که این امر مخالف توافق نامه ژنو، قوانین و ارزش های بین المللی و انسانی است.

طبق این گزارش این حملات به طور گسترده و از ممنوعیت حرکت آمبولانس گرفته تا درگیری لفظی و فیزیکی با نیروهای امدادی، تیراندازی، استفاده از بمب های صوتی و گاز اشک آور صورت گرفته است.

به علاوه گزارش حاکی از چندین عملیات دستگیری مجروحین و رها کردن آنها بدون هیچ خدمات پزشکی و در نتیجه خونریزی برخی مجروحان تا مرگ و ممنوعیت رساندن محموله های درمانی به مراکز بهداشتی و درمانی نیز می باشد.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد اکنون بیش ازپیش جامعه ی بین الملل موظف است رژیم صهیونیستی را ملزم به پایبندی به بندهای توافقنامه ی ژنو و قوانین بین المللی نماید. و تاکید نمود رژیم اسرائیلی باید در این راستا تحت فشار همه جانبه قرار گیرد تا به ابتدایی ترین قوانین بین المللی و انسانی عمل نماید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟