گزارشهای تایید نشده از استعفای «پمپئو» برای تصدی کرسی سنا

  • انتشار: ۲۹ عقرب ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 71162
مایک پمپئو

براساس گزارش‌ها، مایک پامپئو قصد دارد از سمتش به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا کناره‌گیری کند تا سال آتی نامزد تصدی کرسی در سنای کشورش از ایالت کانزاس شود.

مجله تایم شامگاه سه‌شنبه به نقل از سه منبع مطلع جمهوری‌خواه گزارش داد، مایک پامپئو در نظر دارد تا سمتش به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا را تا دست‌کم اوایل بهار ۲۰۲۰ حفظ کند.

به گزارش تایم، در میان دلایلی که پشت استعفای احتمالی پامپئو هست، می‌توان به تحقیق استیضاح علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اشاره کرد که می‌تواند وجهه سیاسی این وزیر خارجه را تخریب کند و موجب تیرگی روابط شخصی او با رئیس‌جمهوری آمریکا شود.  

ایسنا نوشت، به گفته منابع مطلع جمهوری‌خواه، استعفای مایک پامپئو با توانایی او برای مدیریت، نرم‌ترین خروج ممکن از دولت ترامپ تعیین خواهد شد. با این حال، هیچ نشانه‌ای نیست که او با ترامپ درباره طرح‌هایش صحبت کرده باشد. دستیاران پامپئو طرح‌های او برای استعفا را تکذیب کرده‌اند. براساس گزارش تایم، شایعات درباره استعفای پامپئو برای کمپین سنا ماه‌هاست که شنیده می‌شود.

یک منبع نزدیک به پامپئو به تایم گفت: «وزیر خارجه تنها روی اجرای اهداف سیاست خارجی دولت ترامپ و تکمیل این ماموریت برای مردم آمریکا در وزارت خارجه متمرکز است. هر شخصی که غیر از این بگوید، اشتباه می‌کند.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟