گروگانگیری، این بار در سرپل!

  • انتشار: ۱۲ حمل ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 3504
طالبان

محمد ایوب فهیمی، ولسوال ولسوالی بلخاب ولایت سر پل می‌گوید که نُه نفر از شهروندان پیش از چاشت روز چهارشنبه(۱۲ حمل) در این ولسوالی ربوده شده‌اند.

به گفتۀ وی این افراد که از ولسوالی بلخاب در حال رفتن به مرکز سر پل بوده‌اند، توسط مخالفان ربوده شده‌اند و تا کنون از سرنوشت‌شان آگاهی در دست‌رس نیست.

روند گروگان‌گیری در چندماه اخیر به یک حرکت جدید در بخش‌های مختلف افغانستان تبدیل شده و نگرانی‌های زیادی را نیز به بار آورده‌است.

پس از گروگان‌گیری ۳۱نفر از شهروندان هزارۀ افغانستان در ولایت زابل، تا کنون روی‌دادهای زیاد گروگان‌گیری در بخش‌های مختلف از جمله غزنی، دایکندی و اکنون هم سرپل صورت گرفته‌است.

این در حالی‌ست که تا کنون از سرنوشت ۳۱نفر از مسافران ربوده شده در زابل، که در جریان برگشت از ایران به خانه‌های‌شان ربوده شدند خبری نیست.

پس از ناکامی تلاش‌های بزرگان قومی زابل برای رهایی این ۳۱ تن عملیات نظامی نیز روی‌دست گرفته شد اما نتیجه‌یی نداد و در مدت کوتاهی دوباره متوقف شد.

از سویی سرور دانش، معاون دوم رییس جمهور امروز در مجلس نماینده‌گان افغانستان گفت که به خاطر رهایی ۳۱ مسافر از جنگال گروگان‌گیران در زابل، از هرگونه ابزاری استفاده خواهد شد.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟