گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله بر سفارت عراق را بر عهده گرفت

  • انتشار: ۹ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 27870

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله امروز (دوشنبه) بر سفارت عراق در کابل را بر عهده گرفته است. به نظر می رسد داعش انتقام شکست در موصل را از سفارت عراق در کابل می گیرد.

در همین حال و پس از چهار انفجار پی در پی در مقابل سفارت عراق در کابل، مهاجمان وارد نمایندگی سیاسی این کشور در کابل شدند و از داخل سفارت با ماموران پولیس سرگرم درگیری هستند.

مقامات در وزارت امور داخله گفته اند ٤ مهاجم وارد سفارت عراق در كابل شده اند و درگيرى هنوز هم جريان دارد، اما كارمندان سفارت را نجات داده و به جاى امن انتقال داديم.

همچنان خبرگزاری فرانسه گزارش داده است، امروز (دوشنبه) چندین انفجار و تیراندازی کابل – پایتخت افغانستان – را لرزاند. به گفته یک مقام امنیتی افغان، یک بمب‌گذار انتحاری خود را در برابر سفارت عراق در کابل منفجر کرد.

به گفته این مقام که نخواست نامش فاش شود، این حمله همچنان ادامه دارد و شهروندان در حال تخلیه منطقه درگیری هستند.

هنوز از شمار تلفات این حادثه گزارشی به دست نیامده است، اما صدای امبولانس ها حاکی از برجاگذاشتن تلفات در این انفجارها می باشد.

در همین حال، وزارت داخله با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که شمار مهاجمان مسلح به سفارت عراق در کابل، 4 نفر بوده اند که و یک مهاجم انتحاری خود را در مقابل ورودی این نمایندگی منفجر ساخته و سه مهاجم مسلح وارد سفارت شده اند.

سفارت عراق در شمال غربی کابل واقع شده است. چندین بانک، فروشگاه بزرگ و ساختمان پولیس نیز در این منطقه قرار دارد.

داعش مسئولیت حمله انتحاری امروز کابل را پذیرفت. هنوز آمار قربانیان این حملات تروریستی منتشر نشده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟