گروه بین المللی بحران: در سال 2018 احتمالا جنگ در افغانستان تشدید می شود

  • انتشار: ۱۳ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 35165

گروه بین المللی بحران در گزارشی در مورد افغانستان گفته است که احتمالا جنگ در افغانستان در سال 2018 تشدید می شود و هر چند که آمریکا با راهبرد جدیدش سعی دارد که شورشیان مخالف دولت را سرکوب کند.

سایت گروه بین المللی بحران در گزارشی افغانستان را بعد از مناقشه در کوریای شمالی، جنجال ها بین ایران –عربستان و آمریکا، بحران مسلمانان روهنگیایی در میانمار و یمن به عنوان پنجمین مناقشه بین المللی احتمالی در سال 2018 میلادی می داند.

گروه بین المللی بحران روز گذشته(سه شنبه) در گزارشی به چند مناقشه بین المللی احتمالی در سال 2018 اشاره کرد. در یکی از مواردی که به آن اشاره شده است تشدید جنگ در افغانستان است.

در این گزارش آمده است؛ جنگ در افغانستان ممکن است در سال 2018 تشدید شود. راهبرد جدید امریکا در افغانستان شامل افزایش عملیات علیه گروه طالبان با افزایش شمار نیروهای نظامی امریکایی، افزایش حملات هوایی و اقدامات زمینی گسترده تر توسط نیروهای نظامی افغان خواهد بود. هدف این اقدامات متوقف کردن شتاب حرکتی طالبان و مجبور کردن این گروه نظامی به توافق سیاسی است. البته اجرای این راهبرد امریکا با موانعی نیز روبرو بوده است.

این گزارش در حالی مطرح می شود که یکی از فرماندهان ارشد آمریکایی گفته است که در سال 2018 میلادی راهبرد جنگ نیروهای امنیتی افغانستان از حالت دفاعی به حالت هجومی تغییر خواهد کرد و فشار بر طالبان افزایش خواهد یافت.

جنرال جوزف ووتل فرمانده ارشد نیروهای امریکایی خواستار تشدید عملیات تهاجمی نیروهای افغان بر ضد طالبان و سایر گروه‌های شورشی در فصل زمستان شده‌است که معمولاً شدت جنگ‌ها در افغانستان کاهش می‌یابد.

ووتل تأکید کرده‌است که باید همیشه فشار بر طالبان و سایر گروه‌های شورشی حفظ شده، برای نیل به برتری در جنگ‌ها کار شود و افزایش آموزگاران تازه نظامی می‌تواند در این عرصه کمک کند.

به گفته جنرال ووتل، این آموزگاران نظامی با جزوتام‌های افغان در نزدیک خطوط مقدم جنگ و با تحمل خطر بیشتر، کار خواهند کرد، اما فرماندهان امریکایی باید حراست کافی امریکایی‌ها و نیروهای متحد افغان‌شان را یقینی سازند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟