گروهی از نیروهای ویژه انگلیسی وارد افغانستان شد

  • انتشار: ۳ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 35978

رسانه های انگلیسی گفته اند؛ ارتش بریتانیا تعدادی از نظامیان ویژه اش را که جزئی از با تجربه ترین این نیروها است را به افغانستان اعزام کرده است. از تعداد این نیروها جزئیاتی ارائه نشده است.

به گزارش روزنامه دیلی میل اعضای این واحد، افراد دست‌چین شده و باتجربه ‌اند که مأموریت دارند به آموزش نیروهای امنیتی افغان در مبارزه با طالبان و گروه‌های تبهکار کمک کنند.

اگرچه دولت باراک اوباما با اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان در سال 2014 میلادی و انجام عملیات بزرگ در هلمند دست انگلیس را از مزارع خشخاش در جنوب افغانستان کوتاه کرده بود، اما بار دیگر نظامیان ویژه انگلیسی ظاهرا به درخواست آمریکا عازم افغانستان شده‌اند.

تعداد نیروهای تازه نفس بریتانیایی در افغانستان اعلام نشده‌است. در حال حاضر صدها سرباز این کشور در قالب مأموریت حمایت قاطع در افغانستان حضور دارند.

روزنامه انگلیسی دیلی میل نوشته است؛ نیروهای ویژه انگلیسی از میان بسیاری از نیروهای دیگر گزینش شدند و پیش از این نیز تجربه حضور در جنگ را داشته‌اند.

همچنین جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا در دیدار با مقامات انگلیسی گفته بود که اعزام 85 نظامی توسط انگلیس کافی نیست، انگلیس قادر به ایفای نقش بیشتری در افغانستان است.در ماه نوامبر نیز ارتش انگلیس شمار نیروهای اعزامی را به 150 نفر افزایش داد و این نیروها قرار شد تا در پایگاه نظامی نیروهای آلمانی در شهر مزارشریف واقع در شمال افغانستان مستقر شوند.

دلیل افزایش برنامه ریزی شده سربازان بین‌المللی در افغانستان این است که گروه افراطی طالبان دوباره قدرت گرفته اند. وضعیت امنیتی افغانستان بعد از خروج اکثریت نیروهای نظامی بین‌المللی در پایان سال ۲۰۱۴ میلادی به شدت وخیم شده است. طالبان موفق شده است مناطق بیشتری را در کنترل بگیرد و در ماه اخیر سربازان زیادی در میدان های نبرد جان شان را از دست داده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟