گردهمایی چند هزار نفری در بلخ

  • انتشار: ۱۰ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 27945

چندین هزار نفر در یک راهپیمایی اعتراضی در بلخ، بر علیه اقدامات سران حکومت اعتراض کردند. این معترضین در برابر آنچه آنها “استبداد حكومتى” مي خوانند از ساعتی پيش در حال تجمع هستند.

صبح امروز (سه شنبه) چندین هزار نفر از مردم ولایت بلخ برای نشان دادن حمایت خود از ائتلاف تازه تشکیل شده «شورای عالی نجات افغانستان» و اعتراض علیه اقدامات حکومت وحدت ملی در شهر «مزارشریف» تجمع اعترض‌آمیز برگزار کردند.

«حزب جنبش ملی اسلامی»، «حزب جمعیت اسلامی» و «حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان» نیز از این راهپیمایی حمایت کرده و تظاهرات‌کنندگان هم قرار است تا به مرکز شهر «مزار شریف» حرکت کنند.

ماه گذشته عطامحمد نور والی بلخ و رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی، جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری، محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی دولت افغانستان با هدف ایجاد اصلاحات در حکومت این کشور، برای تشکیل «شورای عالی ائتلاف نجات افغانستان» در نشست ترکیه توافق کردند.

پس از آن نیز «معصوم استانکزی» رئیس امنیت ملی افغانستان برای جلوگیری از تشکیل ائتلاف شورای عالی نجات به ترکیه سفر کرد، اما این ائتلاف اعلام کرد که به زودی در افغانستان اعلام موجودیت می‌کند.

محمد محقق معاون دوم عبدالله رئیس اجرایی، در شهر مزار شریف نیز اعلام کرده است که تلاش‌های عملی برای تشکیل این ائتلاف گرچه هنوز نهایی نشده اما این ائتلاف به زودی با حضور جنرال دوستم در افغانستان رسما تشکیل خواهد شد.

پیش از این نیز بشیر احمد ته‌ینج سخنگوی حزب جنبش اسلامی گفته بود، با ورود جنرال دوستم رهبر این حزب قرار است ائتلاف نجات افغانستان در کابل رسما اعلام موجودیت کند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟