گردهمایی اعتراضی به طرح تجزیه ولسوالی جاغوری

  • انتشار: ۱۴ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 17611

ده ها تن از بزرگان و فرهنگیان ولسوالی جاغوری در کابل و در یک گردهمایی خواهان ارتقاء این ولسوالی به ولایت شدند، آنان می گویند هیچ کس نمی تواند بدون نظر مردم این ولسوالی، جاغوری را به چندین واحد تجزیه کند.

امروز(پنجشنبه) یک گردهمایی با اشتراک ده‌ها تن از بزرگان این ولسوالی در کابل برگزارشد و در قطعنامه این گردهمایی گفته شده که مطالبه ولایت شدن جاغوری حق قانونی و برحق این مردم بوده وکسی نمی‌تواند بدون رأی آنها طرح تجزیه این ولسوالی را بدهد.

این همایش امروز پنجشنبه ۱۴ دلو در غرب کابل برگزار شد و ده‌ها تن از بزرگان و فرهنگیان مردم جاغوری درکابل و نیز خبرنگاران شرکت داشتند.

شرکت کنندگان گفتند که مطابق ماده ۱۳۶ قانون اساسی، ولسوالی جاغوری شرایط ولایت شدن را دارد و این خواست بارها از سوی مردم این ولسوالی مطرح شده است.

در بند دوم این قطعنامه گفته شده که ارتقای ولسوالی جاغوری و مناطق اطراف آن به ولایت از تعهدات حکومت وحدت ملی بوده و حکومت باید به آن عمل کند.

در قطعنامه گفته شده پیش از این پیشنهاد ولایت شدن این ولسوالی از سوی وزارت داخله داد شده و رییس جمهور غنی باید به آن رسیدگی کند.

شرکت کنندگان این گردهمایی در این قطعنامه گفته اند که ولایت شدن جاغوری مطالبه‌ی برحق ، قانونی و تاریخی این مردم بوده و هیچ کسی بدون رأی و نظر آنها در باره انقسام و تجزیه این ولسوالی تصمیم بگیرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟