گرانقیمت ترین تیم تاریخ کهکشانی ها زیر دستان یک فرانسوی

  • انتشار: ۲۲ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: ورزشی
  • شناسه مطلب: 66145

براساس آمار و ارقام ارائه شده توسط تارنمای ترنسفر مارکت، تیم کنونی رئال مادرید با ارزشی معادل ۱ میلیون و ۲۳۰ هزار یورو، گرانقیمت ترین جوخه تاریخ کهکشانی ها و دومین تیم ارزشمند سرتاسر اروپا است.

فصل جدید فوتبال اروپا لحظه به لحظه نزدیک می‌شود و پشت پرده آغاز اردوی آماده سازی سفیدپوشان یک هدف روشن وجود دارد: حذف خاطرات فصل گذشته و تبدیل کردن مجدد کهکشانی‌ها به همان تیمی که برای تمامی جام‌ها می‌جنگید.

در نتیجه، این هدف موجب شده است تا فلورنتنیو پرز با دقت و کنکاش به مراتب بیشتری نسبت به گذشته جیب‌های خود را جست و جو کند و در این مسیر، زین الدین زیدان رهبر ارکستری است که سرمایه گذاری باشگاه را روی نوازنده‌های تازه وارد سانتیاگو برنابئو به رقمی رکوردشکن خواهد رساند.

سرمربی فرانسوی مسئولیت و یا به گفته برخی، فرصت رشک برانگیز کار کردن با تیمی را در اختیار خواهد داشت که گرانقیمت ترین مجموعه تاریخ سفیدپوشان و دومین مجموعه ارزشمند سرتاسر اروپا است (دست کم در زمان نگارش این گزارش.) براساس اعداد و ارقام استخراج شده از تارنمای ترنسفر مارکت: این مجموعه گرانقیمت که در حال حاضر در مونتریال آمریکا برای پیگیری تمرینات پیش فصل خود به سر می‌برد، با خرید بازیکنان زیر از مرز ارزشمندترین مجموعه تاریخ رئال تجاوز کرده است: ادر میلیتائو (۷۰ میلیون یورو)، فرلاند مندی (۳۰ میلیون یورو)، ادن هازارد (۱۵۰ میلیون)، رودریگو (۴۰ میلیون)، لوکا جوویچ (۶۰ میلیون). این پنج بازیکن تازه وارد در مجموع ۳۵۰ میلیون یورو با ارزش تیم اضافه کردند و به امثال وینیسیوس (۷۰ میلیون)، واران (۷۰ میلیون)، آسنسیو (۶۰ میلیون)، کروس (۶۰ میلیون) و کاسمیرو (۶۰ میلیون) ملحق شدند؛ بازیکنانی که ارزشمندترین های مجموعه فعلی رئال جدا از تازه واردها محسوب می‌شوند.

با این حساب، مجموع ارزش بازیکنان رئال به رقم هنگفت یک میلیون ۲۳۰ هزار یورو می‌رسد که از زمان تأسیس باشگاه تاکنون بی سابقه بوده است؛ بدیهی است ارزش این بازیکنان طی سال‌های آینده روز به روز افزایش هم خواهد یافت.

مجموعه منچستر سیتی با ارزشی معادل ۱ میلیون و ۲۶۰ هزار یورو، صدرنشین فهرست ارزشمندترین تیم‌های اروپا است.

پپ گواردیولا چهار بازیکن با ارزش دست کم ۱۰۰ میلیون یورویی در اختیار دارد: برناردو سیلوا (۱۰۰ میلیون)، سانه (۱۰۰ میلیون)، دی بروین (۱۳۰ میلیون) و رحیم استرلینگ (۱۴۰ میلیون).

بارسلونا با ستاره‌های گرانقیمتی خود همچون لیونل مسی (۱۵۰ میلیون) و عثمان دمبله (۱۰۰ میلیون) و ارزش مجموع یک میلیون ۱۱۴ میلیون یورو در رده سوم قرار دارد.

به نوشته ایرنا،با این حال، با توجه به مدت زمان باقی مانده تا بسته شدن پنجره نقل و انتقالات، انتظار می‌رود ورودی‌ها و خروجی‌های آتی، مجموعه تیم‌ها را دستخوش تغییر قرار دهد که متعاقباً ارزش کلی آنها را نیز با نوسان مواجه خواهد کرد.

فهرست ۱۰ مجموعه ارزشمند کنونی اروپا از قرار زیر است:

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟