گرامیداشت از روز قدس در کابل

  • انتشار: ۱۸ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 43569

مردم افغانستان نیز همانند دیگر مسلمانان جهان، از روز جهانی قدس در همایشی در کابل گرامیداشت  کردند. در این همایش سخنرانان نسبت به بی تفاوتی جهان اسلام به مسئله قدس و فلسطین هشدار دادند.

عصر روز گذشته تعدادی از علما و شخصیت های سیاسی و غیر سیاسی کشور در کابل از روز جهانی قدس گرامیداشت به عمل آورند.

در این همایش سخنرانان بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین تاکید و انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس را نکوهش کردند.

بنابر گزارش های رسیده، علما و شخصیت های معرویف کشورمان، بر حمایت گسترده از ملت مظلوم فلسطین تاکید کردند.

مولوی رحمانی، عضو مجلس نمایندگان در این همایش هشدار داد که اگر جهان اسلام نسبت به قضیه فلسطین بی تفاوت باشند، امریکا و رژیم صهیونیستی به سراغ حرمین شریفین نیز خواهند آمد.

وی دفاع از بیت المقدس را وظیفه مسلمانان جهان دانست و گفت: انتقال سفارت امریکا از تل آویو به قدس، نتیجه توافق مخفیانه امریکا و رژیم آل سعود بود.

این در حالیست مراسم روز گرامیداشت از روز قدس امسال در بسیاری از کشورها با محکومیت انتقال سفارت آمریکا به قدس روبرو شده است.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در جهان اسلام روز جهانی قدس نام‎گذاری شده است تا مسلمانان سراسر جهان، انزجار خود را از سیاست‎های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی اعلام کنند.

همچنین ده ها هزار فلسطینی از صبح امروز جمعه راهی شهر قدس شده اند تا آخرین نماز جمعه ماه رمضان را در مسجد الاقصی اقامه کنند.

وزارت اوقاف اسلامی قدس نیز با اعلام اینکه حدود 300 هزار فلسطینی نماز صبح را در مسجد الاقصی اقامه کردند، از تکمیل آمادگی های لازم برای حضور نیم میلیون نمازگزار برای ادای نماز ظهر در این مکان مقدس خبر داد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟