گذرگاه مرزی تورخم به گونه نسبی باز می شود

  • انتشار: ۷ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 18634

پس از نزدیک به دوهفته، مسدود بودن گذرگاه مرزی تورخم، اکنون زمزمه هایی وجود دارد که گذرگاه مرزی میان دوکشور به گونه‎ی نسبی باز می شود.

حضرت عمر زاخیلوال، سفیر افغانستان در اسلام آباد، در صفحه‎ای رسمی فیسبوکش نوشته است که امیدوارند مرز میان افغانستان و پاکستان، امروز شنبه به گونه وقفه‎یی باز گردد.

آقای زاخیلوال گفته است “آرزومندیم راه سرحدی میان افغانستان – پاکستان امروز به گونۀ وقفه‎یی و تا سه یا چهار روز آینده کاملأ باز گردد. امروز بخاطر مریضان، ریش سپیدان، زنان و از سوی دیگر برای مسافرانی که ویزه‎ای پاکستان را دارند و منتظر مانده اند.”

اما با این هم سفیر افغانستان در اسلام آباد، از شهروندان می خواهد که اگر کار ضروری و عاجل ندارند حتی در صورت باز شدن راه سرحدی تورخم، میان دوکشور به گونه‎ی کامل، از سفر غیر ضروری به پاکستان خودداری کنند.

دروازه مرزی تورخم میان افغانستان و پاکستان دوهفته قبل، پس از یک حمله انفجاری در یک زیارت صوفیه در ایالت سند پاکستان، از سوی نظامیان آن‏کشور مسدود گردید،

نظامیان پاکستانی در مناطق مرزی به صورت آماده باش قرار گرفتند و هم‏چنان مناطق مرزی خاک افغانستان با پاکستان از آن‏سوی خط، مورد راکت پراگنی قرار گرفت.

در واکنش به این، دولت افغانستان سربازان مرزی اش را تقویه کرد؛ اما گفت به نیروهای افغان دستور داده اند از هراقدامی که سبب تنش میان دوکشور شود، خودداری کنند. هم‏چنان دولت افغانستان گفته است که تلاش می‎ورزند تنش‏های میان دوکشور را از طریق مذاکره و راه‎های دیپلماتیک حل کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟