گاردین پهپادهای آمریکایی را به تمسخر گرفت!

  • انتشار: ۱۷ قوس ۱۳۹۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 1700
پهپادهای آمریکایی

گاردین در نوشته ای به تمسخر میزان دقت حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا پرداخته و ذکر کرده که هدف حملات 41 تن بوده اما نهایتا 1147 تن کشته شده اند!
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری اطلس، حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا، سالهاست که در کشورهایی نظیر، پاکستان، سومالی و یمن ادامه دارد و کشور ما نیز بارها و بارها شاهد این حملات بوده است. تاکید بر حملات بیش از پیش این هواپیماها در اولویت های سیاست خارجی اوباما قرار داشت اما این رویکرد دائما با انتقاد کشورهای یاد شده مواجه شده است.

گاردین در نوشته ای به بررسی اهداف آمریکا از این عملیات ها و میزان موفقیت آنها پرداخته است. این پایگاه اینترنتی با برآوردی در این زمینه به تمسخر اقدامات هوایی واشنگتن پرداخته و آورده است در حالی که هدف این هواپیماها در طول سال های اخیر کشتن 41 تروریست بوده نهایتا منجر به مرگ 1147 تن گردیده است که این امر حاکی از دقت بالای هواپیماهای بدون سرنشین آمریکاست!

گاردین بطور نمونه به بررسی حمله هواپیماهای بدون سرنشین در 13 ژانویه 2006 پرداخته، حمله ای که هدف آن کشتن ایمن الظواهری مرد شماره دو القاعده در مقطع زمانی فوق بوده، اما با اشتباه صورت پذیرفته بجای وی، تعداد گسترده ای از افراد غیر نظامی یک روستا به نام دامادولا در پاکستان کشته شده اند. اتفاقی مشابه ده ماه بعد در باجور پاکستان اتفاق افتاد که در آن مجددا هواپیماهای بدون سرنشین بدنبال کشتن الظواهری بودند.

به نوشته گاردین، اکنون الظواهری به ریاست القاعده رسیده و زنده است، در حالی که 76 کودک و 29 بزرگسال در پی آن دو حمله ناموفق جان خود را از دست داده اند.

استفاده گسترده از این نوع هواپیماها جهت کاهش تلفات نیروهای آمریکایی و باصطلاح بدلیل میزان دقت آنها بوده است، که تا کنون موجب کشته شدن تعداد کثیری غیر نظامی شده است.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟