گاردین: عربستان و اسرائیل با سلاح های انگلیسی غیر نظامیان را می کشد

  • انتشار: ۲۰ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: امنیت و حوادثبین الملل
  • شناسه مطلب: 46086

در پی حمله هوایی اخیر یک جنگنده سعودی به بس حامل دانش آموزان در یمن، گاردین نوشته است که عربستان سعودی و اسرائیل با سلاح های انگلیسی غیر نظامیان را در یمن و غزه می کشند.

روزنامه گاردین نوشته است کشتار مردم غیر نظامی در یمن و سرزمین های فلسطین توسط عربستان و اسرائیل با حمایت و سلاح های انگلیس صورت می گیرد و رسانه ها در برابر آن سکوت کرده اند.

گاردین با اشاره به حملات هوایی اخیر عربستان به یک بس حامل کودکان یمنی افزود : بچه های کوچکی در یک بس در حال بازگشت از گردش بودند که ناگهان با یک حمله در آتش سوختند . حداقل 29 کودک از 43 کودک حاضر در اتوبوس کشته شدند قساوتی که هواپیمای عربستانی و متحدانش در منطقه، مرتکب شدند.

براساس گزارش کارزار ضد تجارت اسلحه، دولت انگلیس از زمان آغاز جنگ یمن 4.7 میلیارد یورو سلاح در اختیار دیکتاتوری سعودی قرار داده است. هواپیما، هلیکوپتر، بمب وموشک که انگلیس همه آن ها را تدارک دیده و به احتمال بسیار زیاد بر سرکودکان در راه بازگشت از گردش انداخته شده است.

ماهها پیش، دولت انگلیس از توافق کمک هزینه 100میلیون یورویی مشترک پرده برداشت.درحالیکه بی ای ئی سیستمز( BAE Systems) (شرکت صنایع دفاع انگلیسی) از فروش 48 جنگنده تایفون دیگر خبر داد. بدتر از آن پرسنل نظامی انگلیس به صورت مستقیم برای کمک به عربستان در جنگ حضور دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟