گاردین: ترامپ در مورد ثروتش دروغ می گوید

  • انتشار: ۱۰ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 18854

روزنامه آمریکایی با انتشار مقاله ای، درباره نوع نگاه رییس جمهور آمریکا به واقعیت‌ها و نحوه تاثیرپذیری وی از یک کشیش آمریکایی سخن گفت.

“کارل سدراستورم” در مقاله خود در گاردین می نویسد: ترامپ در سخن گفتن از میزان موفقیت طرح ها و پروژه هایش بسیار اغراق کرده است زیرا زمانی که روزنامه نیویورک تایمز 61 طرح سرمایه گذاری ترامپ را بررسی کرد متوجه شد که 40 درصد آنها پروژه هایی ناموفق بوده اند؛ هرچند این امر مانع از آن نشد که به عنوان یکی از تاجران موفق، تبلیغات انتخاباتی خود را آغاز کند.

به نوشته گاردین، ترامپ ادعا کرده بود که میزان ثروتش بیش از 10 میلیارد دالر است، حال آنکه روزنامه فوربس آنها را حدود 4.5 میلیارد دالر تخمین زده است.

نویسنده مقاله این سوال را مطرح می کند که آیا مبالغه گویی ترامپ درباره میزان ثروتش، دروغ به شمار می آید یا نه؟ و خود پاسخ می دهد که نورمن ونسنت بیل کشیش آمریکایی آن را دروغ نمی داند؛ زیرا این امر، نوعی دعوت به فرض کردنِ موفقیت است، هرچند که واقعیت بسیار بد باشد؛ و اندکی مبالغه نیز اشکالی ندارد.

كارل سدراستورم بر این باور است که ترامپ مانند بیل رفتار می کند؛ زیرا داستانهای بسیاری برای مردم نقل می کند و خود را در آنها یک قهرمان جلوه می دهد؛ زمانی که ترامپ تغییر شرایط آب و هوایی را منکر می شود و یا به یک حمله تروریستی که اتفاق نیفتاده، اشاره می کند و از آمارهای نادرست جرم و جنایت سخن می گوید؛ در واقع او دروغ نگفته است! بلکه این امر بیانگر “رفتار و اقدامی” است که وی در زمانی معین ـ شاید پس از مشاهده اخبار در شبکه فاکس نیوز یا بریت بارت و یا انفو ورزـ در ذهن خود متصور می شود!

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟