کی یف خواستار بررسی گزارش دلایل سقوط هواپیمای اوکراینی شد

  • انتشار: ۲۹ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 78353

وزارت خارجه اوکراین اعلام کرد که دولت کی یف خواستار بررسی و گزارش دلایل سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران است. 

به گزارش خبرگزاری یونیان (UNIAN) ، وادیم پریستایکو در فرودگاه بریسپیل گفت: وزارت امور خارجه و  دولت به طور جدی پیگیر هستند تا عدالت اجرا شود و همه کسانی که مقصر هستند مسئولیت اشتباهات خود را بر عهده بگیرند. 

وی خطاب به خانوادهای جان باختگان سقوط هواپیما افزود: من می‌دانم که ما به هیچ وجه نمی‌توانیم زندگی خویشاوندان شما را بازگردانیم و تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که خواستار جبران خسارت شویم. 

وی تصریح کرد که در  ۱۵ فوریه (۲۶ دلو) با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در مورد سقوط هواپیمای اوکراینی دیدار کرده است. 

وزیر امور خارجه اوکراین گفت: در این جلسه ما خواستار تحقیق منصفانه و صادقانه بودیم. ما قبول نخواهیم کرد که فقط برخی سربازان مسئول این شلیک هستند، ما می‌خواهیم که تمام حقیقت را در مورد اتفاقی که با پرواز ما افتاد، و منجر به کشته شدن مردم ما شد، بدانیم. 

این در حالی است که «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در حاشیه نشست کنفرانس امنیتی مونیخ در جلسه وزیران خارجه کشورهای مرتبط با سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی شرکت کرد و ضمن تبادل نظر درباره چگونگی پیگیری ابعاد حقوقی و فنی موضوع، بر مسوولیت‌پذیری ایران در این زمینه و همچنین لزوم پرهیز از سیاسی شدن مساله تاکید کرد. 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟