کیم جونگ اون آماده سفر به روسیه می شود

  • انتشار: ۱۸ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 47087

والنتیا ماتوینکو رئیس شورای فدراسیون روسیه دیروز (شنبه) گفت که کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی آمادگی خود برای سفر به روسیه را اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری اطلس؛ رئیس پارلمان روسیه دیروز با رهبر کوریای شمالی در نشستی در پیونگ‌یانگ که بیش از یک ساعت به طول انجامید، دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، ماتوینکو تأکید کرد: «من تکلیفی که از جانب رئیس‌جمهور پوتین برعهده‌ام گذاشته شده بود، به انجام رساندم و پیغام ایشان را ابلاغ کردم.

در پاسخ نیز کیم جون اون آمادگی خود و تمایلش برای انجام سفری رسمی به روسیه را اعلام داشت».

طبق گزارشی که منابع روسیه منتشر کردند، ماتوینکو در این سفر مأموریت داشت تا نامه‌ای از جانب «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به رهبر کوریای شمالی برساند.

رئیس پارلمان روسیه شخصا تأیید کرد که نامه‌ای از جانب رئیس‌جمهور روسیه به رهبر کوریای شمالی داده است، اما جزئیات بیشتری در این رابطه مطرح نکرد.

این نخستین باری نبود که پوتین برای کیم نامه نوشته اشت.

رئیس‌جمهور روسیه در ماه جون نیز نامه‌ای برای رهبر کوریای شمالی نوشت و از وی دعوت کرده بود تا به روسیه سفر کند.

رئیس پارلمان روسیه دیروز تصریح کرد، رهبر کوریای شمالی خواستار صلح در شبه‌جزیره کوریا است، «رهبر کوریای شمالی مصمم است که در مسیر اتحاد دو کوریا حرکت کند.

وی این اتحاد را به نفع دو کوریا می‌داند.

این در شرایطی است که برخی بازیگران منطقه‌ای تمایلی به اتحاد دو کوریا ندارند.

چرا که برخی خواهان این هستند که از این طریق موقعیت خود را در منطقه حفظ کنند».

وی همچنین گفت که تاریخ و زمان سفر رهبر کوریای شمالی به روسیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک میان دو کشور مورد توافق قرار خواهد گرفت.

ماتوینکو به خبرگزاری «ریانووستی» گفت: «آقای کیم تأیید کرد که برای سفر رسمی به روسیه مایل بوده و آمادگی دارد و نمی‌خواهد این سفر را به تأخیر بیاندازد».

بنا به گفته رئیس پارلمان روسیه، رهبر کوریای شمالی گفته است، «دیدار با رئیس‌جمهور روسیه برای من بسیار مهم است و ما باید به زودی درباره استراتژی و چشم‌انداز‌های همکاری میان دو کشور گفتگو کنیم.

البته من مایلم که درباره برخی مسائل مهم جهانی نیز با وی گفتگو داشته باشم».

رئیس شورای فدراسیون روسیه همچنین تأکید کرد که رهبر کوریای شمالی در این دیدار اعلام کرده که روسیه «نقش بسیار مهمی در حل سیاسی و دیپلماتیک» مسئله شبه‌جزیره کوریا ایفا می‌کند.

با این وجود، ماتوینکو گفت که رهبر کوریای شمالی قادر به شرکت در اجلاس اقتصادی شرق روسیه که هفته آینده در شهر «ولادیوستوک» برگزار می‌شود، نیست، اما قرار است یک هیأت از مقامات کوریای شمالی در این اجلاس شرکت کنند.

خبرگزاری «اینترفکس» روسیه نیز به نقل از رئیس پارلمان این کشور نوشت، کوریای شمالی در حال حاضر در حال گفتگو با امریکا درباره اجرای گام به گام تعهدات توافق شده در دیدار سران دو کشور در ماه جون است.

کیم جونگ اون در ماه جون گذشته در سنگاپور برای نخستین بار پس از ماه‌ها تنش در روابط دو کشور دیدار کردند.

پس از این دیدار، پیونگ یانگ و واشنگتن به توافقی دست یافتند که ترامپ آن را توافقی «جامع» خواند، اما در عمل سندی چهار صفحه‌ای بود که به کلیات و اهداف مذاکرات طرفین می‌پرداخت.

ترامپ در همان زمان گفت که رهبر کوریای شمالی به او قول داده است تا پیونگ‌یانگ مرکز آزمایش اتمی خود را تخریب کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟