کیم جونگ اون وارد روسیه شد

  • انتشار: ۴ ثور ۱۳۹۸
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 58684
کیم جونگ اون

رهبری کوریای شمالی امروز صبح (چهارشنبه) برای دیدار با رئیس جمهوری روسیه در ولادیووستوک وارد این کشور شد.

رسانه‌های رسمی کوریای شمالی تصاویری از کیم جونگ اون، رهبری کوریای شمالی در حالی که گارد احترام به وی خوشامدگویی می‌گویند و مردمی که برایش گل تکان می‌دادند، منتشر کرده است.

خبرگزاری تاس روسیه نیز گزارش داد که به کیم جونگ اون در ایستگاه راه آهن “هاسان” و پس از خروج از مرز گل، نان و نمک داده شده است.

یوری اوشاکف، مشاور کرملین گفته که نشست روز پنجشنبه بر برنامه اتمی کوریای شمالی تمرکز دارد وی گفت: روسیه به دنبال تحکیم روابط مثبت پس از دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبری کوریای شمالی است.

وی گفت که کرملین تلاش می‌کند تا به ایجاد پیش شرط‌ها و یک جو قابل قبول برای دستیابی به توافقات جامع در مورد مشکل شبه جزیره کوریای کمک کند.

این مقام مسئول روس همچنین به نقشه راه چین و روسیه اشاره کرد که رویکردی گام به گام برای حل بن بست اتمی است و خواستار تسهیل در تحریم‌ها و تضمین‌های امنیتی برای پیونگ یانگ شده است.

اوشاکف همچنین گفت که توقف آزمایش‌های اتمی از سوی کوریای شمالی و رزمایش‌های مشترک نظامی بین آمریکا و کوریای جنوبی به کاهش تنش و ایجاد شرایطی برای پیشرفت‌های بعدی کمک می‌کند.

وی ادامه داد، دستور کار دیدار میان پوتین و کیم جونگ اون شامل همکاری دو جانبه نیز می‌شود. تجارت روسیه با کوریای شمالی در سال گذشته میلادی ۳۴ میلیون دلار بود.

سفر رهبری کوریای شمالی به روسیه دو ماه پس از دومین دیدارش با ترامپ در هانوی صورت گرفته است.

این نخستین سفر از سوی یک رهبر کوریای شمالی به روسیه از زمان سفر کیم جونگ ایل، پدر کیم جونگ اون در سال ۲۰۱۱ به این کشور است.

به گزارش ایسنا، برخی از کارشناسان می‌گویند که کیم جونگ اون شاید تلاش کند تا روابطش با روسیه و چین را همزمان با ناامیدی در فقدان اقدامی از سوی آمریکا تقویت کند.

هنوز مشخص نیست که نقش روسیه در انجام اقداماتی در راستای احیای دیپلماسی اتمی چقدر بزرگ و مهم است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟