کویت خواهان اتحاد اعراب علیه اسرائیل شد

  • انتشار: ۲ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 19945

یک مقام کویتی با انتقاد شدید از سیاستهای خصمانه اسرائیل علیه مردم فلسطین، خواستار موضع گیری یکپارچه و دسته جمعی اعراب علیه اسرائیلی ها شد.

مرزوق علی الغانم رییس مجلس امت کویت در اظهاراتی تاکید کرد : کشورهای عربی باید به صورت مشترک سیاستهای اسرائیل که نقض علنی منشور سازمان ملل متحد می باشد را محکوم نمایند .

وی افزود : اسرائیل امروزه به اقدامات خصمانه ای علیه فلسطینی ها دست می زند و باید برای مقابله با این رویکرد تدابیر لازم اتخاذ شود .

کویت همچنین اسرائیل را به ارتکاب جنایات جنگی علیه فلسطینیان متهم کرد و از جامعه جهانی خواست در این زمینه تدابیر لازم را اتخاذ نماید.

کویت به عنوان عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای تاکید کرد : شورای حقوق بشرسازمان ملل متحد باید برای برخورد با سیاستهای اسرائیل وارد عمل شده و پرونده جنایات این رژیم را مورد بررسی قرار دهد.

این بیانیه با اشاره به اقدامات خصمانه مستمر اسرائیل علیه فلسطینیان می افزاید : اسرائیل علاوه بر فلسطین اشغالی در دیگر مناطق نیز دست به اقدامات ضد انسانی می زند و کویت ضمن محکومیت این رویکرد ضد انسانی، خواستار اعمال فشار برای توقف این قبیل سیاستها می باشد.

کویت به عنوان یکی از اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد بر خلاف تعدادی دیگر از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، مواضع قاطعانه تری را علیه رژیم اسرائیل اتخاذ می نماید.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟