کوچی ها مسیر پکتیا- خوست و کابل -لوگر را برای ساعاتی مسدود کردند

  • انتشار: ۲۰ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 35389

صدها کوچی روز گذشته در پل علم مرکز ولایت لوگر علیه تعدادی از باشندگان ولایت خوست تجمع اعتراضی برگزار کردند و مسیر رفت و آمد پکتیا-خوست و کابل- لوگر را برای چندین ساعت به روی رفت‌وآمد بستند.

معترضان می‌گویند، این حرکت اعتراضی را بخاطر مسدود کردن راه رفت‌وآمد کوچی‌های خوست از سوی باشندگان این ولایت انجام داده‌اند.

این افراد که تعداد شان به حدود ۵۰۰ تن می رسید، روز گذشته (سه شنبه) در منطقۀ التمور پل علم دست به اعتراض زدند.

کوچی‌های معترض هشدار می‌دهند، تا زمانی‌که راه رفت‌و‌آمد کوچی‌های مناطق ببرک تانه و علی شیر به شهر باز نشود، به راه‌پیمایی‌شان ادامه می‌دهند.

یکی از این افراد می گوید؛ معترصان از ولایت‌های گونه‌گون اینجا گرد آمده‌اند و اگر حکومت به خواست آنان رسید‌گی نکند بزرگ‌راه‌ها را به روی ترافیک باز نخواهند کرد.

شماری دیگر از تظاهر کنندگان نیز اظهارات مشابه داشتند و می گفتند که حکومت باید هرچه زودتر این مشکل را حل کند.

معترضان هشدار می دادند چنان چه این مشکل حل نشود، شاهراه خوست را در لوگر و گردیز بر روی تردد خواهند بست.

با وصف این،  حکم خان حبیبی، والی خوست که به محل تظاهرات آمده بود از کوچی ها خواست تا به تظاهرات خود پایان دهند. وی عده سپرد که این مشکل را هرچه زودتر حل کند.

جنجال شماری از باشند‌گان خوست و کوچی‌های مناطق متون، شمل، باک، تریزیو، علی شیر، توره‌اوبه، لندرو، قدمو و لکنو بر سر غصب زمین از چند سال به این‌سو ادامه دارد که این موضوع در برخی موارد، سبب درگیری و تلفات نیز شده است.

این بار اول نیست که بین کوچی ها و باشندگان  محل بر سر زمین های دولتی مشکل ایجاد می شود و قبل از این نیز رویدادهای مشابه رخ داده بود و حتی باعث بروز تلفات نیز شده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟