کوچی ها در 15 ولسوالی هرات مسلح هستند

  • انتشار: ۲ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 17203

رئیس اقوام کوچی در غرب کشور اعلام کرد که حدود سه هزار قبضه سلاح در هرات در اختیار افراد مسلح غیرمسئول است و کوچی‌ها نیز در ۱۵ ولسوالی این ولایت مسلح هستند.

محمد عارف ساقزی رئیس اقوام کوچی‌ در غرب کشور گفته است که گروه‌های زیادی بین کوچی‌ها در 15 ولسوالی ولایت هرات مسلح هستند که تحت عناوین مختلف فعالیت می‌کنند.

وی افزود: بیشتر این افراد کسانی هستند که به دلیل  پایمال شدن حقوق شان از دولت ناراضی هستند.

محمد عارف ساقزی اظهارداشت: اقوام کوچی به دلیل فساد در نهادهای مختلف حکومت افغانستان و فشار زورمندان، مسلح شده‌اند و همین مسئله باعث شده که پاکستان از این وضعیت سوء استفاده کند و بخشی از این مردم را به خدمت بگیرد.

رئیس اقوام کوچی در غرب افغانستان تصریح کرد که بخشی از این افراد به طالبان مسلح پیوسته‌اند.

وی افزود: تنها کوچی‌ها نیستند که مسلح شده‌اند بلکه حدود سه هزار قبضه سلاح در شهر هرات در اختیار افراد غیرمسئول است اما کوچی‌ها تنها از سلاح‌های قدیمی استفاده می‌کنند.

ساقزی تصریح کرد که بیشتر مردم در هرات سلاح نگهداری می‌کنند و نباید انگشت اتهام را تنها به سمت کوچی‌ها نشانه رفت.

رئیس اقوام کوچی در هرات اذعان داشت که ارگان‌های امنیتی تا به حال هیچ شهروندی را به عنوان تروریست در داخل شهر هرات بازداشت نکرده‌اند بنابراین کشورهای بیگانه هستند که گروه‌های افراطی مانند القاعده و برخی دیگر را برای فعالیت‌های تروریستی وارد کشور می‌کنند.

وی اظهارداشت که تا به حال سابقه نداشته است که طالبان از ولسوالی های اطراف به شهر هرات وارد شوند.

ساقزی خاطرنشان کرد که از اقوام کوچی خواستیم تا از سلاح‌های خود تنها برای حفاظت استفاده کنند.

رئیس اقوام کوچی در غرب کشور با انتقاد از عملکرد دولت و مشکلات کوچی‌ها تصریح کرد که حدود 30 درصد از مشکلات اقوام کوچی در غرب کشور حل شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟