کوریای شمالی در پاسخ به تهدیدهای ترامپ یک موشک بالستیک میان برد شلیک کرد

  • انتشار: ۲۴ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 17966

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع نظامی کوریای جنوبی گزارش داد که پیونگ یانگ بامداد روز یکشنبه یک موشک بالستیک به سمت سواحل شرق شلیک کرده‌است.

بنابر اعلام وزارت دفاع کوریای جنوبی، این موشک در ساعت هفت و پنجاه و پنج دقیقه به وقت محلی از پایگاه هوایی بانگیون در غرب کوریای شمالی و به سمت شرق شلیک شد.

رویترز ضمن بیان اینکه کوریای شمالی نخستین بار پس از روی‌کار آمدن دونالد ترامپ موشک بالستیک آزمایش کرد، به نقل از منابع نظامی آمریکا و کوریای جنوبی افزود که با توجه به محدوده و دامنه پرواز به نظر نمی‌سد که این موشک بالستیک از نوع قاره‌پیما باشد.

در بیانیه وزارت دفاع آمده که ارزیابی‌های کارشناسان نظامی نشان می‌دهد موشکی که کوریای‌شمالی پرتاب کرده از نوع موشک بالستیک میان‌بُرد بوده است.

بنا به این گزارش این آزمایش موشکی کوریای شمالی پس از آن صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ در دیدار اخیر خود با نخست‌ وزیر ژاپن موافقت کرده که با همکاری ژاپن سپر دفاعی محکمی در مقابل تهدید موشکی و هسته‌ای کوریای شمالی ایجاد خواهد کرد.

رویترز به نقل از منابع آگاه در دولت آمریکا اضافه کرد که ارزیابی کاخ سفید این است که پرتاپ این موشک بخشی از نمایش قدرت کوریای شمالی در پاسخ به مواضع محکم دولت جدید آمریکا در برابر کره شمالی است.

در اکتبر سال 2016 کوریای شمالی از پایگاه هوایی بانگیون در غرب کشور دو موشک بالستیک شلیک کرده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟