کوریای شمالی در حال ساخت سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی است

  • انتشار: ۱۵ ثور ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 112084

یک مقام آمریکایی در وزارت دفاع این کشور ادعا کرد که کوریای شمالی علاوه بر سلاح‌های هسته‌ای در حال تولید سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی هم هست.

به نقل از یونهاپ، یک مقام وزارت دفاع آمریکا روز سه شنبه ادعا کرد که کوریای شمالی به ساخت سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی خود، علاوه بر سلاح‌های کشتار جمعی دیگر مانند سلاح‌های هسته‌ای که تهدیدی جدی برای نیرو‌های آمریکایی و متحدانش در منطقه است، ادامه می‌دهد.

جنیفر والش، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور دفاع ملی و امنیت بین المللی همچنین ادعا کرد که کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی ممکن است در صورت درگیری در شبه جزیره کره از چنین سلاح‌هایی استفاده کند.

والش در بیانیه‌ای که به مجلس نمایندگان ارائه شد، گفت: «اصرار کوریای شمالی برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای، شیمیایی و بیولوژیکی، ثبات و امنیت بین المللی را به خطر می‌اندازد و تهدیدی برای نیرو‌های آمریکایی و متحدان در منطقه است.»

او همچنین در ادامه ادعا‌های خود افزود: «با احتمال اینکه کیم جونگ اون به دنبال استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی در جریان یا برای جلوگیری از درگیری در شبه جزیره کره است، نیرو‌های مشترک آمریکا باید برای هرگونه حمله احتمالی سلاح‌های کشتار جمعی از طرف کوریای شمالی، آماده باشند.»

والش با ادعای اینکه پیونگ یانگ در ترور کیم جونگ نام، برادر ناتنی رهبر کوریای شمالی در مالزی در سال ۲۰۱۷ از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده، خاطرنشان کرد که آمریکا و کوریای جنوبی برای مقابله با هر نوع تهدیدی از جانب پیونگ یانگ آماده اند.

او در جلسه روز سه شنبه گفت: «ما در حال همکاری با متحدان کره‌ای خود هستیم تا مطمئن شویم که برای مقابله با حمله احتمالی سلاح‌های کشتار جمعی آماده هستیم.»

این مقام وزارت دفاع آمریکا همچنین ادعا کرد که چین یکی از بزرگترین منابع تولید سلاح‌های شیمیایی و میکروبی برای کوریای شمالی است.

به نوشته باشگاه خبرنگاران، در سال ۲۰۲۰، ارتش امریکا ادعا کرد که کوریای شمالی دارای ۵۰۰۰ تن سلاح شیمیایی از تقریباً ۲۰ نوع مختلف است و اینک شور سومین دارنده سلاح‌های شیمیایی در جهان است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟