کوریای شمالی در اقدامی کم سابقه، چین را هم تهدید کرد

  • انتشار: ۲ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 21145
رهبر کره شمالی

کوریای شمالی به چین هشدار داد که اگر به اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه دولت پیونگ یانگ ادامه دهد روابط دوجانبه دو کشور دچار آسیب‌های جدی خواهد شد.

به گزارش  روزنامه اکسپرس، کوریای شمالی در اقدامی کم سابقه پکن را تهدید کرد که اگر به اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کوریای شمالی ادامه دهد این مساله عواقب فاجعه‌آمیزی بر روابط دو کشور خواهد داشت.

در همین راستا، فردی به نام جانگ فیل، در یادداشتی در خبرگزاری کوریای شمالی اعلام کرد: اگر چین به اعمال تحریم‌های اقتصادی بپردازد و همچنان با اعمال آمریکا همراه باشد، این مساله باعث خشنودی دشمنان کوریای شمالی خواهد شد. اگر چین بخواهد به این رفتار خود ادامه دهد باید خود را آماده روبرو شدن با نتایج فاجعه آمیز در روابط خود با کوریای شمالی باشد.

کارشناسان بر این باورند که این یادداشت پاسخ پیونگ یانگ به درخواست کارشناسان چینی و رسانه‌ این کشور مبنی بر کاهش تنش‌ها است.

در هفته‌های اخیر تنش‌ها میان آمریکا و کوریای شمالی افزایش یافته است. واشنگتن تهدید کرده که تمام گزینه‌ها برای رفع تهدیدات کوریای شمالی بر روی میز گذاشته است.

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا به تازگی از مذاکرات واشنگتن و پکن برای ورود چین برای حل مسالمت آمیز تهدیدات کوریای شمالی در ازای بهبود روابط تجاری دو کشور خبر داد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟