کوریای شمالی: تسلیم فشارهای آمریکا نمیشویم

  • انتشار: ۵ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 65018
کره شمالی

کوریای‌شمالی امروز (چهارشنبه) تاکید کرد تسلیم فشارهای تحت امر آمریکا نخواهد شد و واشنگتن را به تلاش برای به زانو درآوردنشان متهم کرد.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این بیانیه بیانگر بی‌اعتمادی کوریای‌شمالی به آمریکا، با وجود نامه‌نگاری اخیر میان کیم جونگ اون،‌ رهبر کوریای‌شمالی و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکاست. دومین نشست آنها، ماه فوریه در هانوی بدون توافق پایان یافت و علت آن مناقشه بر سر نسبت کاهش تحریم‌های کوریای‌شمالی در ازای خلع سلاح هسته‌ای محدود بود.

وزارت خارجه کوریای‌شمالی اعلام کرد: “چنانچه کسی جرات از بین بردن حاکمیت ما را به خود راه بدهد، برای دفاع از خودمان لحظه‌ای تردید نخواهیم کرد.”

در این بیانیه، آمریکا به تداوم خصومت علیه کوریای‌شمالی متهم شده است. در متن این بیانیه به گزارش اخیر آمریکا درباره قاچاق انسان و سرکوب مذهبی در کوریای‌شمالی و همچنین سخنان مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اشاره شد که تاکید داشت بیش از ۸۰ درصد اقتصاد کوریای‌شمالی تحریم شده است.

در این بیانیه که کی‌سی‌ان‌ای (خبرگزاری رسمی کوریای‌شمالی) منتشر کرد، آمده است: “پامپئو به گونه‌ای این سفسطه را به راه انداخته است که گویی این تحریم‌ها مذاکرات دوجانبه را ممکن می‌سازند.”

به نوشته ایسنا، این بیانیه تاکید می‌کند تمامی این تحولات نشان می‌دهد “رویای وحشیانه آمریکا برای به زانو درآوردن ما از طریق تحریم‌ها و فشار نه تنها اصلا تغییری نکرده است، بلکه مشمئزکننده‌تر هم شده است. کوریای‌شمالی کشوری نیست که تسلیم تحریم‌های آمریکا شود.”

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟