کوریای شمالی، اسرائیل را به حمله بیرحمانه تهدید کرد

  • انتشار: ۱۱ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 21532

کوریای‌شمالی در بیانیه‌ای هشدارآمیز اسرائیل را تهدید کرد. این تهدید بعد از اظهارات آویگدور لیبرمن منتشر شده است که انتقاد تندی از کیم جونگ اون، رهبر کوریای‌شمالی، کرده بود.

به گزارش روزنامه مستقل رای‌الیوم، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل، اخیرا سیاست رهبر کوریای‌شمالی را در جهت ضربه‌زدن به امنیت کل منطقه و ثبات جهانی خوانده و گفته بود او رهبر تندرو جامعه‌ای بنیادگراست.

وزارت خارجه کوریای‌شمالی در بیانیه‌ای در واکنش به این اظهارات تصریح کرد: ما اظهارات اسرائیلی را چالشی برای پیونگ‌یانگ می‌دانیم و پیام ما این است به هرکس که عزت رهبری ما را خدشه‌دار کند رحم نخواهیم کرد. این وزارتخانه افزود: اسرائیل باید قبل از اینکه بخواهد کلمه‌ای درباره کیم جونگ اون بزند دو بار فکر کند، در غیر آن مجازات ما سخت خواهد بود و ما به احدی رحم نخواهیم کرد.

کوریای‌شمالی همچنین در این بیانیه انتقادی شدید از اسرائیل به علت دراختیارداشتن سلاح‌های هسته‌ای و اشغال اراضی فلسطینی کرد و افزود اسرائیل تنها دولتی در خاورمیانه است که به طور غیرقانونی و زیر نظر آمریکا سلاح هسته‌ای دارد، آن وقت از برنامه هسته‌ای کوریای‌شمالی انتقاد می‌کند. وزارت خارجه کوریای‌شمالی موضع این رژیم را «حیله‌ای بد» خواند که می‌خواهد افکار جهانی را از جنایت‌هایش و خسارت‌هایی که به صلح در خاورمیانه می‌زند، بازدارد.

این در حالی است که رسانه‌های کوریای‌شمالی اعلام کردند وزیران کابینه اسرائیل لیبرمن را مسئول به‌خطرانداختن امنیت اسرائیل دانسته‌اند. به گزارش این رسانه‌ها، وزیران اسرائیلی از لیبرمن به خاطر حرف‌هایش علیه رهبر کوریای‌شمالی انتقاد کرده‌اند.

همچنین رئیس‌جمهوری فیلیپین به آمریکا تأکید کرد تا پس از جدیدترین آزمایش موشکی کوریای‌شمالی و برای جلوگیری از دادن بهانه به دست رهبری این کشور که به دنبال پایان‌بخشیدن به جهان است، خویشتن‌داری کند. دوترته که درحال‌حاضر ریاست دوره‌ای سازمان همکاری کشورهای جنوب شرق آسیا را برعهده دارد، در ادامه صحبت‌هایش گفت: به نظر می‌رسد کوریای‌شمالی و آمریکا با اسباب‌بازی‌هایشان بازی می‌کنند و این اسباب‌بازی‌ها اصلا سرگرمشان نمی‌کند. آنها می‌خواهند آن‌قدر به این رفتار ادامه دهند تا در نهایت موشک دیگری شلیک شود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟